“Tergamak Buat Macam Tu”, Umie Aida Bersuara Bila Ada Yang Menjadi M4ngsa Keadaan

Pelakon Datin Seri Umie Aida meluahkan rasa simpati terhadap nasib 26 jemaah haji dari Malaysia yang menjadi mngsa ejen pelancongan tidak bert4nggungjawab.

Umie berkata dia tidak menyangka pihak berkenaan sanggup melakukan perkara terkvtuk itu terhadap mereka yang berniat mengerjakan ib4dah tersebut.

“Astagfirullahalazim… terg4mak travel agent buat begini pada jemaah yang ingin mengerjakan ib4dah haji. Semoga Allah beri hidayah pada mereka.

“Sama-sama kita mendoakan 26 jemaah yang terk4ndas Allah berikan rezeki tahun depan untuk mengerjakan ibadah haji dan memberi ganjaran atas kesabaran melalui uji4n ini. Amin,” katanya.

Pelakon filem Dvkun ini berkongsi luahan sedih itu menerusi Instastory pada Khamis. Umie kini berada di Tanah Suci Makkah menunaikan ib4dah haji buat pertama kali ditemani suaminya iaitu Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kau dalam lindungan Allah anak ku… 💙

A post shared by umieaida 🇲🇾 (@umieaida9) on

Pada Selasa lalu, sekumpulan 26 rakyat Malaysia terk4ndas di Lapangan Terbang Antarabangsa King Abdul Aziz di Jeddah setelah ker4jaan Arab Saudi tidak memben4rkan kemasukan mereka untuk mengerjakan haji pada musim ini. Kesemua mereka yang terk4ndas itu seIamat tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) pada petang Rabu.

Kumpulan itu tiba menggunakan penerbangan komersial dari KLIA selepas kemasukan mereka tidak diben4rkan dipercayai akib4t m4saIah teknik4I pada visa haji Fur4da yang mereka peroleh.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Alhamdulilah… 2hari kuliah bersama tuan guru Sheikh Muhamad Nuruddin .

A post shared by umieaida 🇲🇾 (@umieaida9) on

Bagaimanapun, pengarah syarikat ejen pelancongan berkenaan telah membuat Iap0ran p0Iis sejurus menerima Iap0ran berita tersebut dan men4fikan terb4bit dengan sebarang penipu4n. Dalam pada itu, Umie turut memanjatkan doa kepada Allah supaya ibadah haji semua jemaah dipermudahkan.

“Semoga Allah berikan kesihatan yang baik dan kesabaran pada kita semua jemaah haji dalam mengerjakan ibadah kepada Allah dan kita semua mendapat haji mabrur. Amin,” ujarnya.

Selain Umie, beberapa selebriti tanah air kini turut berada di Tanah Suci Makkah mengerjakan ibadah haji antaranya Erra Fazira, Neelofa, Ashraf Muslim, Wany Hasrita, Amira Othman dan PU Riz.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih. 

Sumber: mstar dan ig via Ariana Rose

Apa komen anda?