Kerja 24 jam tanpa henti, tidur pon merata-rata, inilah hero yang berusaha mer4wat c0r0navirus

Seperti yang semua sedia maklum, h0spital dekat China sekarang memang penuh dengan ramai pes4kit dij4ngkiti dengan coronav1rus yang pantas menular baru-baru ni.

Disebabkan hal tersebut, ramai doktor terp4ksa bekerja non-stop 24 jam sehingga ada yang overworked sampai nak ke tandas pun tak sempat tau!

Menurut WORLD OF BUZZ, oleh kerana tak cukup rehat dan sering berjaga kerana kena menjaga patient yang s4kit, doktor-doktor ini dilihat tidur atau berehat di mana-mana saja mereka boleh termasuklah atas lantai dan kerusi.

“Merekalah hero negara ini yang sebenar”

Gambar yang dikongsikan netizen daripada laman Weibo ini menunjukkan beberapa orang staf medik di sebuah h0spital dekat China yang tidur atas lantai dan kerusi kerana mereka punya masa yang sedikit untuk berehat.

Gambar tersebut diberi kapsyen, “Merekalah hero negara ini yang sebenar”.

Malah CCTV News dari China juga sempat repost gambar tersebut dan menulis kapsyen, “Mereka bekerja keras untuk kita! Mereka melawan v1rus, salute!“.

“Mereka yang complaint cakap bos4n di rumah, tengok doktor-doktor ni. Mereka tak boleh pulang ke rumah”

Malah netizen juga sempat meningg4lkan komen positif kepada gambar-gambar tersebut. Antaranya menyebut,

“Terima kasih pekerja medik barisan hadapan, mereka bekerja keras. Sangat berterima kasih.”

“Kepada mereka yang complain bosan duduk di rumah, lihat doktor-doktor ni. Mereka tidak boleh pulang ke rumah. Mereka juga tak boleh tidur di atas katil. Manakala kita pula, hidup dengan selesa. Hargailah.”

Kebanyakan netizen juga berkata, yang doktor-doktor ni sedang mengalami detik yang sukar dalam hidup dan sebaiknya netizen lain berikanlah penghormatan yang sewajarnya kepada mereka walaupun selepas w4bak ini berakhir nanti.

Apa-apapun min salutelah dengan semua doktor di dunia ni. Kat China ke, kat Malaysia ke… mereka inilah hero yang sebenar sanggup bergadai ny4wa demi pes4kit. 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: Lobak Merah via vaniladaily

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Kerja 24 jam tanpa henti, tidur pon merata-rata, inilah hero yang berusaha mer4wat c0r0navirus"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*