Kucing Datang Tiba2 Di Kediaman Abam, Teman Anak Tidur Sejak Arw4h Pergi

Pemerg1an Abam bukan sahaja ditangisi oleh sahabat handai dan ahli keluarga, malahan sebahagian rakyat Malaysia turut terkesan dengan hal tersebut. Satu demi satu kisah hidupnya dirungkai dan ternyata betapa hebatnya insan bernama Syed Umar Mokhtar ketika hay4tnya.

Hampir sahaja memasuki hari ke 5 pem3rgian pelawak terkenal selepas disahkan men1nggal dunia pada pagi Isnin. Sahabat handai masih tidak putus berkongsi kisah mengenai peribadi Abam di media sosial.

Kucing datang lepas Abam pergi

Semalam, seorang kenalannya telah memuat naik gambar anak allahy4rham Abam dalam keadaan tidur disamping sebelahnya ada seekor kucing.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Allahu..sayu hati bila tengok hamzah tidur.. sebelum arwah @abam_bocik , meninggal dunia, arwah nak beli seekor kucing untuk dijadikan peneman buat @mrs_abam tetapi tak kesampaian.. bila hari kematian arwah, tak tahu dari mana dtgnya kucing ini yg telah masuk ke rumah arwah, sehingga hari ni menjadi peneman tidur utk Hamzah.. #KitaBaikRamaiSayang #BiarOrangBuatKitaJanganKitaBuatOrang #AllahUjiSebabAllahSayang #syeduthmanhamzahaljuffrey

A post shared by Mohd Syukri ‘Kicuk’ Abdullah (@syukkicuk) on

Hasrat nak beli kucing untuk isteri

Syed Uthman Hamzah baru sahaja berusia 8 bulan semasa bapanya men1nggal dunia dan belum lagi mengerti apa-apa. Dia juga belum puas bermanja dengan allahy4rham Abam kerana bapanya dijemput  Illahi terlalu awal.

Menerusi kapsyen yang dinyatakan dalam muat naik sahabat arw4h, dia memberitahu hasrat Abam sebelum ini adalah dengan membeli seekor kucing bagi menemani isterinya di rumah, namun tidak kesampaian.

Tidur disisi anak allahy4rham

Walau bagaimanapun, seakan tidak percaya apabila datang seekor kucing yang did4kwa tidak tahu dari mana telah memasuki rumah keluarga allahy4rham dan terus tidur disisi Hamzah.

Menurut sahabat Abam yang dikenali sebagai Syuk Kicuk itu, kucing tersebut datang selepas pem3rgian Abam dan sehingga ke hari ini masih berada di rumahnya.

Semoga Allah lindungi anak ini

Sehubungan dengan itu, menerusi perkongsian tersebut, rata-rata warganet telah meninggalkan komen yang pelbagai di ruangan tersebut. Mereka juga menyifatkan bahawa kucing yang datang adalah sebagai peneman seketika buat anak kecil itu.

Mereka turut sempat mendoakan agar keluarga allahy4rham Abam terus kuat menghadapi ketiadaan insan tersayang dan semoga r0h pelawak terkenal itu dicucvri rahmat.

Allah hantar kucing supaya teman Hamzah

Semoga  ditempatkan dalam kalangan orang beriman

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: Syukkicuk/Kecoh Habis

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Kucing Datang Tiba2 Di Kediaman Abam, Teman Anak Tidur Sejak Arw4h Pergi"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*