“Macam budaya…” – Orang Lain Ucap T4kziah Tapi Ada Netizen Malaysia Pertik4i Gambar Ashraf Atas Kvbur

Jenaz4h Ashraf Sinclair selamat disem4dikan semalam di tempat pemak4man San Diego Hills, Karawang, Jawa. Selain keluarga, ramai rakan artis dan kenalan turut hadir memberikan penghormatan terakhir.

Bunga dan Noah masing-masing dilihat sugul dan keluarga serta kenalan rapat sentiasa ada untuk cuba menenangkan kedua-duanya.

Sumber: Blog

Netizen Malaysia pertik4i cara pengebvmian Ashraf?

Dalam pada ramai peminat terutamanya di Indonesia yang meluahkan rasa sedih mereka terhadap pemergian Ashraf secara mengejut ini, sebaliknya segelintir netizen di Malaysia pula mempertik4ikan kvburnya.

Rata-rata peminat berduka cita apabila membayangkan keadaan Bunga serta anak mereka, Noah selepas kehilangan insan tersayang. Namun, melalui posting di Facebook netizen kita pula pertik4ikan gambar Ashraf yang diletakkan di atas kvbur dan disamakan dengan cara orang Kr1stian.

Sumber: Blog

“Kenapa letak gambar, macam budaya Kr1stian”

Posting yang menunjukkan suasana di kvbur Ashraf dan keadaan Bunga serta Noah itu dimuat naik semalam namun sejumlah netizen mend4kwa mereka mengikut adat Kr1stian. Salah seorang netizen berkata,

Macam Kr1stian lah kalau macam ni, letak gambar atas pus4ra…”

Sumber: Blog
Sumber: Facebook

Ramai netizen lain tegvr

Syukurlah, masih ramai netizen lain sempat tegvr beberapa netizen yang komen pasal gambar Ashraf di atas kubvrnya itu. Kata mereka, sepatutnya kita harus hormat adat dan budaya orang lain bukan tahu nak mengkr1itik saja.

Sumber: Facebook

Netizen Indonesia bagi penjelasan

Melalui ruangan komen itu, seorang netizen dari Indonesia telah memberi komen dan bagusnya adalah dia langsung tidak mar4h sebaliknya memberi penjelasan dengan santun. Katanya, di Indonesia perkara ini berlaku hanya jika si m4ti adalah orang yang dikenali sahaja.

Hanya dilakukan orang-orang terkenal, pejabat dan orang-orang penting.”

Sumber: Facebook

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : LobakMerah

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Macam budaya…” – Orang Lain Ucap T4kziah Tapi Ada Netizen Malaysia Pertik4i Gambar Ashraf Atas Kvbur"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*