Kedua-dua suami mereka telah p3rgi selamanya, netizen bezakan layanan keluarga mertua antara Nor Hidayah & BCL

Makin rancak dibincangkan berkenaan isv pembahagian harta sehingga menimbulkan salah faham yang melibat balv arwh Abam Bocey, Nor Hidayah dan pihak keluarga mertuanya.

Melihatkan situasi yang sedang dialami Nor Hidayah, tular pula beberapa perkongsian di Facebook cuba membandingkan situasi penyanyi Indonesia, Bunga Citra Lestari (BCL) yang juga kehil4ngan suami.

Beza layanan diterima BCL dan Nor Hidayah

Dalam perkongsian tersebut, dinyatakan apa yang berlaku terhadap BCL, apabila dia dihargai oleh keluarga 4rwah suaminya yang berterima kasih kerana sudah menyintai Ashraf.

Dimana kedudukan seorang isteri?

Bagaimanapun, berbeza dengan Nor Hidayah yang tidak mempunyai kerjaya seperti BCL. Dalam perkongsian tersebut, mempersoalkan kedudukan seorang isteri yang merupakan suri rumah dan bergantung kepada suami, seperti Nor Hidayah.

“BCL ada kerjaya. Ada harta. Bila suami mninggal xde sape pun nk kontrol duit arwah suaminya. Family suami pun dtg melawat dan balik. Takde isu. Malah bapa mertua mengucapkan terima kasih kerana menyintai anaknya.

Berbeza layanan bila seorang isteri yg sepenuh masa jadi surirumah walaupun itu permintaan suami. Bila suami mni1nggal apa yg dibuat disoal siasat seperti org asing dan pencVri.

Begitulah masyarakat. Memandang kedudukan seorang isteri yg tak bekerjaya walaupun berpelajaran seolah2 satu kedudukan yg`ntahla sis pun x reti nk istilahkan apa’.

Rasa sesuatu sgt di situ. so jgn salahkan wanita klau mereka masing2 nk cari duit sendiri, harta sendiri dan sebagainya. Tak semua wanita yg berusaha berniaga dan cari duit sendiri tu gi1la harta tapi kadang2 mereka ingin diri dan marVah mereka tidak diinjak2 sesuka hati bila mereka hilang tempat bergantVng nanti. ”

Dont judge the book by its cover

Justeru, seorang wanita itu meskipun sudah bergelar isteri tidak salahnya untuk mencari rezeki dan pendapatan sendiri selagi diizinkan suami, demi masa depan mereka dan anak-anak kelak.

Sumber: Facebook

Balu Allahyarham Abam Mohon Maaf

Di saat ramai yang cuba menghubungi dan bertanya khabar, balu kepada Allahyrham Syed Umar Mokhtar Syed Mohd Redzuan atau Abam tidak dapat dihubungi secara langsung.

Pihak wartawan yang cuba menghubungi Nurhidayah melalui WhatsApp cuma mendapat jawapan daripada abangnya, Azmier yang juga menjadi pembantu peribadinya.

Kiriman WhatsApp tersebut memohon agar orang ramai berdoa untuk dirinya dan anaknya, Syed Uthman Hamzah Al-Juffrey yang sudah berusia lapan bulan.

“Mohon maaf ya, saya wakil keluarga dan Hidayah tak dapat nak beri apa-apa penjelasan/kenyataan kepada mana-mana pihak media berkenaan hal yang tengah pan4s ni buat masa sekarang.

Bagi menghormati Hidayah yang sedang menjalani tempoh edah, mohon sama-sama doakan dia dan anaknya Hamzah baik-baik sahaja. Maaf sekali lagi dari pihak saya, Hidayah dan keluarga,” tulis kiriman WhatsApp tersebut.

Sebelum ini ramai yang terkejut dengan apa yang dikongsi oleh Nurhidayah menerusi siaran langsung di Facebook dan Instagram seorang usahawan.

Perkara tersebut menimbulkan kem4rahan kepada adik arwah Abam, Ali Puteh sehingga terkeluar kata-kata yang tidak sepatutnya.

Namun petang semalam, Ali Puteh tampil dalam satu sidang media dan membuat permohonan maaf kepada kakak iparnya atas ket3rlanjuran status yang ditulis di Instagram miliknya.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: VANILADAILY

 

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Kedua-dua suami mereka telah p3rgi selamanya, netizen bezakan layanan keluarga mertua antara Nor Hidayah & BCL"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*