Akhirnya Achey Dan Fad Bocey Luah Perasaan Tentng Kemelvt Yg Melanda Antara Keluarga Abam

ANGGOTA Bocey, Achey dan Fad terkil4n dengan krisi1s keluarga sahabat baik mereka, Allahy4rham Abam yang hingga kini menjadi bualan hang4t.

Achey berkata, isu sedemikian tidak sepatutnya berlaku apatah lagi berkaitan harta ditingg4lkan yang boleh diurus secara faraid.

“Apa yang berlaku adalah masalah dalaman keluarga. Jadi, sewajarnya ia dibincangkan dan diselesaikan secara tertutup.

“A1ib keluarga itu harus disimpan. Sebenarnya saya s3dih dan terkil3n dengan apa yang berlaku kerana kem3tian Abam dalam keadaan sangat baik,” katanya kepada Harian Metro.

Achey yang tidak menyebelahi mana-mana pihak berkata, dia menyarankan pihak keluarga arw3h dan balunya, Nor Hidayah Mohd Ali bersama-sama ke pejabat agama untuk menyelesaikan secara baik.

“Isu harta membabitkan pembahagian faraid ini sewajarnya diselesaikan mengikut perund4ngan agama dan kedua-dua pihak rujuklah dengan pejabat agama.

“Apapun, saya mengharapkan perkara ini dapat diselesaikan segera di antara sesama keluarga. Usah dibiar terus berpanjangan,’ katanya.

Ditanya tidakkah dia dan Fad mahu membantu menyelesaikan perkara itu, Achey berkata, sebagai sahabat rapat arw4h dan walaupun tahu sedikit sebanyak cerita sebenar tetapi mereka adalah orang luar.

“Ini masalah keluarga arw4h. Sebagai sahabat akrab, saya dan Fad masih tahu tahap batas kami. Serapat mana hubungan kami bertiga dalam Bocey sejak dulu, kami tak boleh campur tangan masalah keluarga mereka. Kami orang luar.

Apa yang boleh dilakukan hanya memberi nasihat, pandangan dan pendapat. Selebihnya, terpulang pada mereka sama ada Ali sekeluarga dan Hidayah mahu menerima atau tidak,” katanya.

Mengulas mengenai tindakan Hidayah yang did4kwa membuka mulut bercerita sendiri dalam temuramah secara langsung bersama usahawan, Datuk Aliff Shukri, Achey berkata, wanita itu membuat perkongsian pada pihak yang salah.

“Pihak berkenaan pun orang luar dan tidak sepatutnya perkara sens1itif membabitkan hal dalam keluarga dikongsikan sebegitu.

Perkara yang bagi saya masih boleh dibawa berbincang dan untuk itu tidak perlu dikongsikan kepada umum iaitu pihak luar yang merakamnya pula dan dimuat naik ke media sosial,” katanya.

Sementara itu, Fad berkata, dia mendoakan yang terbaik buat dua keluarga itu.

Katanya, dia dan Achey lebih memberi perhatian kepada anak Abam iaitu Syed Uthman Hamzah Al Juffrey.

“Hamzah masih kecil dan baru berusia lapan bulan. Dia pun rasanya belum betul- betul dapat kenal dengan arw4h bapanya.

“Tanggungjawab saya dan Achey memastikan Hamzah mendapat kasih sayang seorang bapa yang diperlukan. Kami selalu saja melawat Hamzah dan ibunya untuk mengetahui perjalanan kehidupan mereka,” katanya.

Achey dan Fad ditemui media selepas majlis tahlil Allahy4rham Abam yang dianjurkan Astro di Masjid Wilayah Persekutuan, Kuala Lumpur, malam tadi.

Abam atau nama sebenarnya Syed Umar Mokhtar Syed Ridzuan meningg4l dunia pada 10 Februari lalu di kediamannya di Gombak.

Video Temubual

Sumber : Hmetro

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : Citermaya.pw

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Akhirnya Achey Dan Fad Bocey Luah Perasaan Tentng Kemelvt Yg Melanda Antara Keluarga Abam"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*