Sah! Isteri Da’i Farhan did4kwa meniipu.. Ini Kron0logi sebenar kes isteri Dai Farhan

ISTERI juara program Da’i musim kedua dihadapkan ke Mahk4mah Majistret Kuala Lumpur, hari ini, atas tuduhan meni1pu seorang wanita.

Noorainul Naqim Mohd Radzi, 40, yang juga isteri kepada Nik Ahmad Farhan Nik Muhamad bagaimanapun mengaku tidak bersalah di hadapan Majistret, Wong Chai Sia.

Berdasarkan kertas pertudvhan, tertudvh pada 21 Disember 2017 hingga 26 Februari 2018, bertempat di 9-2-1 Kelompok Nuri B, Taman Keramat, Wangsa Maju mendorong Norsiha Aala untuk serahkan wang RM10,050 untuk Sijil Halal dan pengiktirafan daripada Kementerian Kesih4tan Malaysia (KKM) bagi produk miliknya.

Tertudvh ditudvh mengikut Seksyen 420 Kanun Kes3ksaan (KK) kerana men1ipu yang sabit kesal4han boleh dihukvm penj4ra selama kurang setahun dan tidak melebihi 10 tahun dengan seb4t serta d3nda.

Timbalan Pend4kwa Raya, Wan Ahmad Hakimi Wan Ahmad Jaafar menawarkan jaminan sebanyak RM10,000 kepada mahk4mah.

Peguam bela, Sheik Abdullah Abdul Malik dalam rayuannya memohon mahkamah untuk mengurangkan jaminan memandangkan anak guamnya penanggung tunggal lapan anak berusia lima hingga 19 tahun.

“Suami tertudvh juga hadir di mahkamah hari ini bagi menjadi penjamin,” katanya.

Majistret kemudian memerintahkan tertudvh membayar jaminan sebanyak RM4,000 dan menetapkan 3 April ini untuk serahan dokumen.

Da’i Farhan yang ditemui di mahk4mah enggan mengulas lanjut.

Portal Harian Metro melaporkan, isteri juara program Da’i dit4han polis di pejabatnya di Desa Melawati di Kuala Lumpur selepas dipercayai men1ipu seorang pelanggan.

Mangsa pernah berurusan dengan tertuduh pada 2017 yang menjanjikan menguruskan sijil halal Jabatan Kemajuan Islam (Jakim) dan sijil KKM bagi produk jamu namun sehingga tahun lalu tiada proses dijalankan dan m4ngsa berasa tert1ipu.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Sumber : HM

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Sah! Isteri Da’i Farhan did4kwa meniipu.. Ini Kron0logi sebenar kes isteri Dai Farhan"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*