Walaupun Kant0i, Tiz Zaqyah Dipertahan Beramai-Ramai Oleh Peminat.

Semalam kec0h pasal Tiz Zaqyah yang dikatakan telah mencetuskan pergadvhan dan memukvl seorang pekerja sebuah kelab malam di ibu kota.

Tidak dapat dipastikan sama ada benar dakw4an tersebut atau tidak, tu|ar satu video di laman Twitter dimana seorang individu mend4kwa Tiz yang dikatakan tidak “membuka meja” atau bahasa kelabnya tidak mengeluarkan duit untuk berhibur telah menimbulkan suasana tegang disitu.

Rentetan itu, semalam Tiz yang telah dihubungi oleh pihak media berkaitan khabar angin yang bertiup kencang itu. Namun enggan mengulas panjang berkaitan isu berkenaan, Tiz hanya membalas “i’m sorry, no komen” melalui kiriman mesej. 

Namun begitu melalui maklumat yang diperolehi daripada sumber yang berada ditempat kejadian tiada adegan pukvl memukvl antara mereka tetapi sekadar prng mulut sahaja.

Walaupun kisah tersebut telah heb0h diperkatakan oleh ntizen, nampaknya ia langsung tidak memberi kesan yang ngatif kepada Tiz. Kebiasannya jika terdapat mana-mana artis yang “kantoi” berhibur di kelab malam, pasti berbakul kcaman yang diterima.

Tetapi bagi kejadian yang diperkatakan ini, Tiz telah menerima sokongan padu daripada ntizen. Kebanyakkan daripada mereka mengucap ucapan penghargaan kerana memvkul individu yang menularkan cerita tersebut.

“Akak bant4i lebih sikit geng tu, Ee ger4m pulak rasa”, tulis anis.adilla.

Disamping itu muhammad.rayyan pula meninggalkan komen diinsta Tiz berbunyi, “kak power kak!! saya sokong”.

“kak dengau2 dah vairel kat twitter fasal akak. hehe tenguk vide0 dia pun rasanya patut akak pukvI sampai nywa2 ikan pun takpe kak . hehe, tambah _rzkyreza.

Jika dilihat komen-komen yang ditinggalkan peminat Tiz di laman instagram dan twitter, memang hampir kesemuanya memberi kata-semangat kepada Tiz.

Tetapi jika diteliti pula akaun insta individu yang menuduh Tiz, memang penuh dengan instastory berkaitan hiburan di kelab malam. Dengan pergaulan beb4s, pakaian yang mencol0k mata dan botol minuman ker4s yang jelas terampang diatas meja, mungkin faktor ini menyebabkan ntizen menyokong tindakan Tiz itu.

Berdasarkan kepada semakan di akaun insta individu tersebut, beribu markian telah dihamburkan oleh ntizen diatas tindakannya menc3tus k0ntr0versi dengan pelakon drama Sara Sajeeda itu.

Tetapi ada juga netizen yang menjangkakan ianya hanyalah stategi untuk menarik perhatian umum bagi meningkatkan bilangan followers media sosialnya. Tambahan pula dengan status terbaharu yang dimuatnaiknya yang berbunyi, “life is too important to be taken seriously”.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

SUMBER: KITASTEADY

Apa komen anda?