Selepas post gambar bulan madu, Emma post gambar solat pulak. Siap peerli netizen

Pelakon popular Emma Maembong meluahkan rasa hair4n dengan sikap segelintir netizen yang suka mempertik4ikan tindakan sesetengah pihak yang berkongsi hal mengenai amalan kebajikan dan keagamaan di media sosial.

Menurut Emma, 28, tiada salahnya sekiranya seseorang individu itu berkongsi mengenai amalan baik yang dilakukan di media sosial kerana ia secara tidak langsung dapat menggalakkan orang ramai untuk melakukan perkara yang sama.

“Pelik zaman sekarang, kalau post TikTok tak apa, jadi trend, ramai-ramai akan ikut. Bila post bab agama mesti ada komen ‘nak tunjuk lah tu”, nak perl1-perl1.

“Bagi Emma kalau benda baik kita buat boleh gerakkan hati orang lain buat sekali, apa salahnya? Kenapa bab agama je kena simpan diam-diam tak boleh war-warkan?

“Jadi tolong jangan neg4tif sangat. Ada orang post sedekah pun kena kec4m. Dengan tengok orang post sedekah buat kita tergerak hati nak sedekah sekali atau teringatkan kita untuk sedekah kan bagus,” luahnya menerusi satu entri yang dimuat naik di Instagram.

Menurut Emma lagi, masyarakat kita sepatutnya lebih bersikap p0sitif dan tidak melihat dari aspek neg4tif terhadap posting yang menggalakkan orang ramai ke arah kebaikan.

“Jangan bila orang post agama je nak kec4m. Lama-lama semua orang t4kut nak post.

“Akhirnya pasal agama semua dah senyap di Instagram, hanya tinggal cabaran yang merep3k untuk div1ral atau menari-nari TikTok. Tolong selalu jadi p0sitif,” pintanya.

Perkongsian Emma itu kemudian menerima pelbagai respons dalam kalanga pengikutnya yang bersetuju dengan apa yang diperkatakan.

“Betul, yelah asyik scroll Instagram je, elok juga ada orang ingatkan pasal solat. Kadang-kadang tak perasan dah masuk waktu solat.

“Betul tu Emma, abaikan sahaja pemikiran neg4tif dan semp1t manusia,” komen sebahagian netizen.

Terdahulu, dalam posting tersebut, Emma turut berkongsi sebuah video yang memaparkan dirinya yang baru selesai menunaikan solat jemaah bersama suami, Muhammad Shazli Azhar dan bapa mentuanya.

Alahai tak payah la yang ni pon hang nak tunjuk kat orang. Simpan la sikit di sebalik tabir

Pelakon Emma Maembong mencvri perhatian wargamaya apabila menikm4ti momen bulan madu bersama suaminya di rumah.

Menerusi laman sosial Instagram, Emma berkongsi sekeping foto intim bersama suami dengan pakaian sedondon untuk tatapan umum.

“Tolong duduk di rumah macam apa yang Perdana Menteri kita suruh, maknanya bulan madu kat rumah je la kita @shazli.a nampaknya,” tulis Emma menerusi ruangan kapsyen.

Hasil tinjauan Gempak di ruangan komen, rata-rata wargamaya teruja melihat aksi manis suami isteri ini.

Tidak kurang juga ramai yang berdoa agar pasangan ini memperoleh zuriat secepatnya.

Malah, ada yang turut memberikan tegvran kepada pasangan itu agar tidak terlalu menunjuk momen int1im mereka untuk khalayak ramai.

“Sweet sangat ni, buatlah anak cepat-cepat. Semoga kekal ke jannah,” kata seorang wargamaya.

“Sweetnya Emma dan Shazli. Hmm, nak kahwin juga!” komen seorang wargamaya.

“Lama jugak ni honeymoon, dua minggu!” usik seorang wargamaya.

“Alahai, tak payah la yang ni pun hang nak menunjuk kat orang. Simpan la sikit di sebalik tabir,” tegur seorang wargamaya lagi.

Imbas kembali, Emma, 27 dan Shazli, 32, telah melangsungkan perkahwinan pada 20 Februari di sebuah premis acara di Bukit Damansara.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : MB

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Selepas post gambar bulan madu, Emma post gambar solat pulak. Siap peerli netizen"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*