Hospital Putrajaya Buat Lap0ran Polis Terhadap Dayangku Intan & Diva AA

Menerusi kenyataan rasmi yang dikeluarkan, pihak Hospital Putrajaya telah membuat lap0ran polis terhadap dua selebriti, Dayangku Intan dan Azwan Ali atas penularan dua video yang telah menjejaskan imej hospital itu dan kredibiliti kakitangan serta para pegawai perubatan dalam mengendalikan wab4k C0VID-19.

Intan D4kwa Terima Layanan Kurang Memuaskan 

Terdahulu, Intan sebelum ini telah memuatnaik sebuah video yang mana dia mengalami gejal4 yang hampir sama dengan pesak1t C0VID-19 seperti dem4m, s4kit kepala, tekak serta badan. Khuatir akan keadaan tersebut, pelantun Berpaut Pada Dahan Cinta ini segera ke Hospital Putrajaya bagi menjalani pemeriksaan. Namun, d4kwa Intan dia mendapat layanan yang kurang memuaskan sebaik berada di sana.

Diva AA M4ki Ha4mun

Susulan daripada itu, Azwan atau lebih dikenali sebagai Diva AA turut mengulas kembali video tersebut menerusi sebuah rakaman video darinya yang dimuatnaik di laman Twitter. Difahamkan, ulasan yang dibuat oleh Azwan mengandungi beberapa perkataan kes4t yang petugas kesihatan yang menjalankan tugas. Hal ini dijelaskan oleh Pengarah Hospital Putrajaya, Datuk Dr Nora’i Mohd Said dalam satu kenyataan hari ini.

 

Tegasnya, orang awam seharusnya lebih peka dengan keadaan semasa wabak C0VID-19 dan setiap petugas kesihatan telah mengikut garis panduan Kementerian Kesihatan ditetapkan sepanjang mengendalikan wab4k itu.

“Para petugas keletihan dan terp4ksa mengenepikan ahli keluarga masing-masing demi tugas yang bah4ya ini.

“Penularan ini telah memberi tekanan emosi kepada para petugas sedangkan sokongan moral dan semangat yang harus diberikan, dan bukannya kata cacian dan kes4t seperti ini,” katanya.

Dr Nora’i berkata laporan polis itu dibuat bagi mendapat tindakan sewajarnya daripada Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) terhadap mereka yang tidak menghormati tugas anggota paramedik.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: murai

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Hospital Putrajaya Buat Lap0ran Polis Terhadap Dayangku Intan & Diva AA"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*