“Kau Tak Payah Jadi Malaikat Catat D0sa Aku” – Fara Mendoza Bid4s Tegvran PU Syed

Tindakan pendakwah bebas PU Syed Bakri Al Yahya menyeru Suruhanjaya Komunikasi & Multimedia Malaysia (SKMM) serta Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) menapis akaun pelakon Fara Mendoza mencetuskan ketegangan antara kedua-dua pihak.

PU Syed beranggapan bahawa akaun Instagram pelakon filem Keranda Tok Wan Terbang itu telah tersimpang jauh dari landasan Islam.

“Terlalu bebas adalah sangat berbah4ya, seperti pemilik akaun ini yang dikatakan menggunakan sosmed untuk memperagakan sesuatu yang sangat mengai1bkan bagi seorang wanita Islam.

“Mohon pihak kerajaan bertegas kepada golongan ini, jangan biarkan maksiat yang terang-terangan muncul dan bermaharajalela.

“Lagi dahsyat maks1at ini dipertontonkan kepada khalayak. Bayangkan jika followersnya ada yang mengikut jejak langkahnya!!? Bukankah ia lebih bahay4 dari virvs Covi1d-19?” tulisnya berserta paparan skrin akaun Fara.

Bagaimanapun, teguran itu mengundang rasa tidak puas hati Fara justeru menghubungi PU Syed untuk menegvr dengan cara lebih berhemah dan bukan menga1bkannya.

“Apa masalah kau? Kau berdakwah sekali pun tak payah nak kacau orang ar. Nak menegvr pun ada adab. Ustaz jenis apa kau ni kerja mengai1bkan orang!

“Woi nak tegvr ada cara, tapi kau tegvr aku di khalayak ramai itu memalvkan aku musi1bat! Kau menghi1na aku.

“Aku s3ksi ke apa itu urusan aku dengan Allah! Faham. Kau tak payah sibuk nak jadi malaikat catat dosa aku.

“Tugas menegvr kau bat4k perhatian. Post IG sana sini! Batak nak glam0r,” tulis Fara menerusi kiriman mesej langsung kepada PU Syed yang turut didedahkan kepada umum.

Fara dalam pada itu turut mengemaskini akaun Instagramnya yang beranggapan mencari kesalahan orang lain adalah petanda hati ros4k.

“Kau bukan ustaz tapi kau baru nak start,” tulisnya.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: GEMPAK

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Kau Tak Payah Jadi Malaikat Catat D0sa Aku” – Fara Mendoza Bid4s Tegvran PU Syed"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*