Terjawab Kenapa Suami Beritahu Tak Dapat Teman Bersalin. Isteri Ceritakan Petanda Yang Dia Nampak

” Kita hanya merancang dan Tuhan menentukan dia pergi selama-lamanya hari ini,”

Itu luahan Nurul Fatin Nabila Harun, 25, yang kem4tian suaminya, Zaid Berahim, 33. ketika menjalankan tugas di sebuah kilang di Jalan Bukit Gedung, Bayan Lepas.

Nurul berkata, kandungannya sudah lebih enam bulan dan telah merancang mahu membeli barangan bayi minggu depan, malah arwh sempat pindahkan wang simpanan ke dalam akaunnya.

Allahy4rham Zaid yang juga juruteknik kilang tersebut dilaporkan m4ut selepas sebahagian badannya ters3pit pada mesin pengacuan (moulding) pada 4.08 pagi tadi.

Jelas Nurul, ketika kjadian, dia yang turut bekerja sebagai operator pengeluaran di kilang itu dimaklumkan oleh rakan mengenai kjadian maI4ng men1mpa suaminya.

” Saya tidak mampu berkata-kata semasa melihat keadaan Zaid selain berdoa terutama ketika melihat jarinya sudah tidak bergerak.

Arwh berubah menjadi kurang bercakap dan…

” Arwh seorang yang periang namun sejak beberapa hari lalu, dia berubah menjadi kurang bercakap dan hilang selera makan,” katanya yang tinggal di Sungai Ara, Bayan Lepas.

Tambah Nurul, masih terngiang-ngiang ungkapan meminta maaf berulang kali daripada arwh kerana tidak dapat menemaninya yang dijangka bersalin pada November depan.

Katanya, dia tidak meragui kata-kata itu kerana menyangka suaminya akur dengan Prosedur Operasi Standard (SOP) hspital ketika pndemik COVlD-19 yang tidak membenarkan suami menemani isteri di dewan bers4lin.

” Terjawab sudah maksudnya, namun saya reda dan akan membesarkan anak sulung kami dengan sempurna,” katanya yang melangsungkan perkahwinan bersama Zaid pada Disember tahun lalu.

Nurul Fatin Nabila ditemui di tanah perkvburan Islam Masjid Al-Huda, Sungai Ara, ketika selesai pengebvmian suaminya selepas solat Zohor.

Terdahulu, mngsa yang sedang menjalankan tugas m4ut ters3pit pada mesin pengacuan (moulding) di sebuah kilang di Jalan Bukit Gedung, Bayan Lepas, awal pagi hari ini.

Mngsa disahkan meninggI dnia ketika kerja menyelamat dilakukan pasukan Jabatan Bomba dan Menyelamat Malaysia (JBPM) Pulau Pinang sebelum dibawa ke Hspital Pulau Pinang (HPP) bagi tindakan lanjut.

Kerja mengeluarkan tbuh mngsa yang ters3pit mengambil masa kira-kira dua jam.

Jurucakap Pusat Gerakan Operasi (PGO) Jabatan Bomba dan Menyel4mat Malaysia (JBPM) Pulau Pinang berkata, pihaknya menerima panggilan kecem4san berhubung kjadian pada 4.08 pagi tadi.

Katanya, anggota dari Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Bayan Baru bergegas ke tempat kjadian sejurus menerima panggilan.

” Ketika tiba di lokasi, didapati bahagian kanan lelaki berkenaan dalam keadaan ters3pit pada mesin.

” Namun, mngsa disahkan meninggI dnia di tempat kjadian ketika kerja menyelamat dilakukan,” katanya.

Sumber: hmetro

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : http://limauais.pw/

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Terjawab Kenapa Suami Beritahu Tak Dapat Teman Bersalin. Isteri Ceritakan Petanda Yang Dia Nampak"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*