Artis Cantik, Alya Kant0i ‘Remb@t’ Baju Di Butik Terkenal Hingga Cecah RM4,000

Seorang personaliti media sosial yang turut bertugas sebagai guru tuisyen dit4han pihak polis selepas disy4ki cuba mencvri 21 helai pakaian bernilai Rm4,310 di sebuah butik terkemuka di ibu negara pada Sabtu.

Memetik laporan Harian Metro, wanita berusia 28 tahun itu dit4han oleh petugas di butik pakaian berkenaan bersama kesemua pakaian yang cuba dicvri di pintu keluar premi1s terbabit dan melaporkan kejadian itu kepada pihak polis kira-kira jam 6.30 petang.

Ketua Polis Daerah Brickfields, Asisten Komisioner Zairulnizam Mohd Zainuddin @ Hilmi, berkata tindak tanduk svspek yang mencuri1gakan dikes4n seorang penyelia di situ selepas terlihat svspek memasukkan beberapa helai baju ke dalam beg milik butik pakaian terbabit.

“Svspek dilihat tidak membuat sebarang pembayaran dan terus keluar menyebabkan penggera pada alat pengesan di pintu keluar butik itu berbunyi.

“Penyelia butik terbabit kemudian men4han svspek selepas dia gag4l menunjukkan resit pembelian sebelum melaporkannya kepada pihak polis,” katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

Katanya, svuspek kini direm4n selama dua hari untuk membantu si1asatan dan sias4tan dijalankan mengikut Seksyen 380 Kanun Kese3ksaan iaitu mencvri dalam bangunan yang membawa hukvman 10 tahun penj4ra dan denda jika sabit kesal4han.

Polis turut merampas barang kes terdiri daripada 21 helai pakaian dianggarkan bernilai RM4,310 yang cuba dicvri suspek dalam kejadian itu.

Sementara itu, meninjau ruangan media sosial Twitter dan Facebook, rata-ratanya memetik nama seorang wanita yang pernah terbabit dalam rancangan realiti televisyen sebelum ini.

Sumber: Harian Metro, Berita Harian, Twitter

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: GEMPAK

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Artis Cantik, Alya Kant0i ‘Remb@t’ Baju Di Butik Terkenal Hingga Cecah RM4,000"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*