Misteri Power Rangers! Para Pelakon Berdepan Trag3di M4lang Seorang Demi Seorang

Mula ditayangkan pada 1993, Power Rangers sejak itu mula menjadi keg1ilaan khususnya kepada peminat cilik di seluruh dunia.

Dikenali sebagai pelindung bumi dalam melaw4n raks4asa dan musvh jah4t, Power Rangers acapkali disanjung sebagai perwira.

Namun ramai yang tak tahu, 14 individu yang terlibat dalam rancangan popular ini mengalami ‘kejadian mal4ng’ selepas melakonkan siri kegemaran ramai ini.

Ini antara sump4han yang berlaku ke atas pelakon-pelakon Power Rangers :

#1 Ricardo Medina Jr

Melakonkan watak Ranger Merah dalam Power Power Rangers Wild Force (2002) dan watak Decker dalam Power Rangers Samurai (2011) namun beberapa tahun kemudian Ricardo ditudvh bunvh rakan sebilik dengan pedang.

Mengikut sumber, dia dikatakan berkel4hi dengan rakan sebiliknya berkaitan teman wanitanya.

Rakan sebiliknya tu dikatakan pec4hkan pintu bilik dan Ricardo terpaksa guna ped4ng samurai untuk pertahankan diri namun tak sangka ia berakhir dengan pembnuhan.

Dia dipenj4rakan selama enam tahun akibat d4kwaan tersebut.

#2 Erik Ray Frank

Berlakon di dalam Power Rangers Zeo sebagai abang kepada watak Tommy Oliver (Ranger Hijau, dilakonkan Jason David Frank).

Untuk pengetahuan Erik Ray Frank merupakan abang kandung Jason David Frank. Namun tak sangka yang ia merupakan lakonan terakhir Erik.

Dia dilaporkan meningg4l dunia akibat penyak1it misteri pada usia 29 tahun. Namun teori sump4han Power Rangers semakin diperkatakan selepas ins1iden ini.

#3 Thuy Trang

Memegang watak sebagai Ranger Kuning dalan Mighty Morfin Power Rangers dan mahir dalam seni mempertahankan diri. Thuy berlakon dalam 80 episod bagi musim pertama dan kedua.

Namun kerjaya yang semakin meningkat naik ini terhenti bila dia dan rakan-rakannya pada tahun 2001 mengalami kemal4ngan yang dahsy4t. Kenderaan dinaiki mereka terjun4m ke dalam gaung di kawasan pergunungan. Ketika itu usianya baru 27 tahun.

#4 Pua Magasiva

Pua memegang watak sebagai Red Wind Ranger dana Power Rangers Ninja Storm (2003).

Dia ditemui m4ti di rumahnya oleh pihak polis, bagaimanapun punca kem4tian tidak dapat dipastikan. Meningg4l dunia pada usia 38 tahun.

#5 Machiko Soga

Jangan ingat sump4han Power Rangers ini hanya berlaku kepada watak baik sahaja, sebaliknya watak jah4t turut terkena tempi1asnya.

Watak Rita Repulsa yang dilakonkan Machiko Soga pasti menjadi kebe3ncian ramai akan perangai jah4tnya dalam siri Power Rangers.

Namun untuk pengetahuan korang Soga pada 2005 mendedahkan yang dia bergelvt dengan k2nser p2nkreas selama 2 tahun sebelum dia akhirnya menghe3mbuskan naf4s terakhir setahun kemudian pada usia 68 tahun.

#6 Zordon

Nampaknya Zordon yang mencipta Power Rangers juga tidak kebal sump4han itu. Mesti ramai nak tahun siapa yang memegang watak ini kan.

Dari siri pertama pada tahun 1993 hingga 1998 individu yang membawa suara bagi watak Zordon ialah Robert L Manahan.

Dua tahun selepas meninggalkan Power Rangers, doa dikatakan meningg4l dunia pada usia 43 tahun akibat s4kit jantung.

Sumber : iluminasi

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : Lobak Merah

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Misteri Power Rangers! Para Pelakon Berdepan Trag3di M4lang Seorang Demi Seorang"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*