Tidak Adil! Che Ta, Zain Macam ‘Mak Dan Anak’?

KUALA LUMPUR: Pengalaman bergelar ‘janda’ dijadikan sunt1ikan dalam lakonan buat pelakon, Rozita Che Wan menerusi drama bersiri, Janda Kosmopolitan yang disiarkan di saluran Awesome TV.

Memegang watak sebagai Presiden Kelab Janda bernama Sharipah, drama arahan Harris Fadzillah itu turut dibintangi Ziana Zain, Datuk Ziela Jalil, Marissa Yasmin, Ifa Raziah, Norman Hakim, Fizz Fairuz, Aprena Manrose dan ramai lagi.

Bagi Rozita atau Che Ta, dia pernah memegang status janda selama lebih 10 tahun, jadi persepsi negatif sesetengah orang terhadap golongan itu masih menebal.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

#aidiladha2020 . . BAJU RAYA @mankajang29 SONGKET @teh_songket 📷 @blackpepperproduction JEWELLERY @habibjewelsofficial

A post shared by Rozita Che Wan (@rozitachewan1) on

“Ramai selalu fikir kebanyakan janda suka meramp4s suami orang. Mereka tak tahu lelaki mereka terg1ila-g1ilakan janda. Saya tak nafikan, sebut janda pasti akan mengundang skeptikal.

“Tetapi, menerusi drama ini, saya bersetuju dengan pendapat penulis skrip menukar stigma negatif ini. Hakikatnya, golongan janda ini hebat kerana mampu berdikari dan membesarkan anak tanpa lelaki. Dialah ibu dan bapa. Jarang sangatlah kita dihebahkan fasal kehebatan duda.

“Namun pada akhirnya, yang nampak buruk pada mata masyarakat mengenai golongan janda ialah perosak rumah tangga,” katanya kepada BH Online.

Katanya, dia tak terlalu terikat dengan skrip untuk drama itu, sebaliknya, serap pengalaman lalu jika rasa sesebuah babak perlu ditokok tambah.

“Saya guna pengalaman lalu sebagai sunt1ikan dalam drama ini. Ikutkan dalam drama ini pun ada yang berstatus ibu tunggal pada alam realiti,” katanya.

Seperti diketahui, Che Ta pernah mendirikan rumah tangga dan dikurniakan dua cahaya mata lelaki, bagaimanapun berpisah. Kemudiannya, berkahwin semula dengan pelakon, Zain Saidin pada Disember 2013 dan dikurniakan cahaya mata perempuan, Aaisyah Dhia Rana.

Pelakon drama Kiah Pekasam itu berkata, hanya segelintir golongan janda yang mungkin cenderung mengacau rumah tangga orang lain.

“Tetapi, sekarang anak dara pun pandai mengikis harta orang. Jadi, kesimpulannya soal janda atau anak dara, jika perangai tak elok jangan salahkan pada ‘title’, sebaliknya berbalik pada diri sendiri.

“Tidak adil meletakkan hukvman begitu,” katanya.

Kini bahagia bersama suami yang 12 tahun lebih muda daripadanya, Che Ta berkata, ada komen lucu yang selalu bertebaran sejak dahulu.

“Jika saya muat naik gambar bersama Zain, adalah komen cakap seperti kakak dan adik. Lebih sadis, cakap macam mak dan anak.

“Kalau difikir serius memang geram, tetapi saya tak terlalu larut dengan komen sebegitu. Cara saya senang, kalau komen keterlaluan, disekat sahaja,” katanya.

Katanya, pelakon, Noniswara pernah tanya kepadanya apa perasaan jika sudah menginjak usia 60 tahun, tetapi Zain baru 50 tahun.

“Terkedu juga saya memikirkannya. Cuma saya selalu ingat kasih sayang bukan berdasarkan fizikal, tetapi lebih kepada hati. Walaupun sudah ‘kerepot’, insya-Allah moga Zain akan terus setia.

“Orang lelaki jika nak buat perangai atau main kayu tiga, tak perlu tunggu isteri sudah tua atau sebaliknya,” katanya yang kini sibuk sedang penggambaran drama Lelaki Lingkunghan Cinta terbitan Zeel Productions.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : BH

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Tidak Adil! Che Ta, Zain Macam ‘Mak Dan Anak’?"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*