Wanita Duduk Di Tanah Kubvr Sendirian, Dakw4 Terakam Suara “Misteri” Cetus Insaf Ramai

Setiap agama di atas muka bumi ini menekankan penganutnya agar sentiasa berbuat baik dan meninggalkan perkara keburvkan. Apatah lagi dalam agama Islam yang sering mengajar umatnya agar berfikir terlebih dahulu sebelum melakukan sesuatu perkara kerana segala perbuatan akan dibangkitkan semula pada hari pengadilan kelak.

Sebagai penganut Islam yang baik, kita perlu percaya bahawa alam kubvr itu adalah benar dan pemb4lasan Allah juga benar. Setiap kehidupan yang hidup akan kembali menemui penciptanya. Cuma masa dan waktu sahaja yang memisahkan setiap dari kita.

Sehubungan dengan itu, kita perlu lah senantiasa persiapkan diri dengan amal kebaikan dan menjaga solat lima waktu kerana ianya sahaja lah yang mampu menolong kita ketika berada di alam sana kelak.

WANITA TERAKAM SUARA “MISTERI” DARI KUBUR

Lumrah manusia adalah lalai dan memandang ringan soal ibadah kerana ganjarannya tidak diperlihatkan dengan mata kasar. Mungkin kisah yang penulis kongsikan ini bakal membuka perspektif lain bagi setiap pembaca.

Sebelum ini tular satu rakaman video dari seorang pengguna Facebook yang dikenali sebagai Natrah Ismail yang sempat merakam suara entiti misteri ketika berada di tanah perkubvran. Dapat didengar suatu suara yang sayup-sayup seakan seperti meminta tolong.

Menurut Natrah, dia berada di kawasan berkenaan seorang diri. Ayahnya pula seorang pembawa jengkaut dan penggali kvbur. Kebetulan pula ada orang membuat tempahan kepuk serta batu nisan. Berikutan itu, ayahnya meminta dia menghantarkan perkakas barang pada hari kejadian.

PERTAMA KALI BERDEPAN SITUASI SEBEGITU

Pada waktu itu, angin pula bertiup kencang. Jadi Natrah bertindak merakam suasana untuk dikongsikan ke dalam aplikasi WhatsApp. Namun sebaliknya berlaku setelah mendengar kembali rakaman tersebut.

Tambah Natrah, itu adalah pengalaman pertama dia berdepan situasi sedemikian. Namun tidak bagi ayahnya yang sudah biasa membuat kerja di tanah perkubvran tersebut.

“Saya baru pertama kali. Kalau ayah tu dah banyak kali. Dia cuma cerita macam-macam dekat anak-anak dan cucu-cucunya sahaja. Cuma dia pesan kita tutup aib orang, orang tutup aib kita.” Ujar Natrah.

AYAH MARAH BILA TAHU RAKAM SUARA MISTERI

Tidak mengulas lanjut mengenai pengalaman yang pernah berdepan ayahnya, Natrah memberitahu yang ayahnya marah sejurus tahu dia merakam video tersebut berikutan enggan menimbulkan perkara yang tidak diingini terutama salah faham orang ramai.

Walau bagaimanapun, tidak dapat dipastikan k3sahihan suara kubur meminta tolong berkenaan kerana apa yang pasti Allah sahaja yang tahu disebalik rahsia umatNya.

Semoga dengan perkongsian cerita sebegini memperingatkan kita bahawa alam Kubvr itu benar. Amal ibadat adalah saksi untuk kita unutk berada di sana kelak. Sama-sama kita jadikan kisah ini sebagai pedoman hidup.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: meecks

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Wanita Duduk Di Tanah Kubvr Sendirian, Dakw4 Terakam Suara “Misteri” Cetus Insaf Ramai"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*