“Dia masih mvntah” – Awal Ashaari Risau Scha Alyahya Banyak Berubah Gara2 Hal Ini

PENGACARA dan pelakon Awal Ashaari berkongsi keadaan isterinya iaitu pelakon Scha Alyahya yang masih mengalami al4han tervk biarpun sudah melepasi tiga bulan awal kehami1lan.

Menurut Awal atau nama sebenarnya Ahmad Awaluddin Ashaari, 39, kelakuan isterinya juga tidak seperti kebiasaan ketika sedang hami1l.

“Kehami1lan dia kali ini agak tervk berbanding sebelum ini. Kalau masa mengandungkan Lara, lepas tiga bulan dia dah okey. Tapi sekarang dia masih munt4h, perut berangin dan lengvh-lengvh badan.

Awal dan Scha bakal timang anak kedua pada Februari tahun depan.

“Tapi harap-harap tak berpanjangan sampai sembilan bulan sebab memang ada orang alami alahan sepanjang proses kehamil1an. Scha ni kalau hami1l memang dia berubah menjadi orang lain. Dia akan jadi lebih pendiam.

“Masa tiga bulan kehami1lan, Scha memang langsung tak sentuh handphone dan apabila tengok TV pun, dia akan tutup suara. Sebab dia rasa macam ri1mas dan sensitif dengan bunyi,” kata Awal kepada mStar.

Pengacara program Melodi itu ditemui ketika majlis pernikahan pelakon Mira Filzah dan Wan Emir Astar di Pusat Konvensyen Sime Darby di Bukit Kiara, Kuala Lumpur pada Khamis lalu.

 

Kalau kami beli sesuatu untuk Lara, kami akan cakap barang itu hadiah daripada adik dia.

AWAL ASHAARI

PENGACARA

Menerusi laporan mStar pada 6 Ogos lalu, Awal mengumumkan dia bakal menimang cahaya mata kedua apabila isterinya Scha Alyahya hamil empat bulan.

Dalam pada itu, Awal mendedahkan anak sulungnya iaitu Lara Alana kini masih dalam proses untuk belajar menerima kehadiran adik baharu.

“Lara sekarang dalam proses nak belajar untuk terima adik sebab dia tengah rasa takut nak berkongsi. Lara juga pernah tanya dekat saya, baby keluar nanti akan beli mainan dan ada bilik sendiri tak.

Awal dan Scha lebih beri perhatian kepada Lara.

“Malah, nama adik pun dia tak bagi mula dengan huruf L atau guna nama Lara. Dia banyak tanya supaya semua benda itu tidak perlu kongsi. Tapi sekarang ini, saya dan Scha lebih manjakan dan sayang dia.

“Kalau kami beli sesuatu untuk Lara, kami akan cakap barang itu hadiah daripada adik dia. Supaya dia rasa adik pun sayang dia,” ujarnya.

Awal mendirikan rumah tangga dengan Scha pada 2012 dan dikurniakan seorang cahaya mata perempuan bernama Lara Alana yang kini berusia enam tahun.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Salam Aidiladha dari Schawalara. ❤️

A post shared by Awal Ashaari ® (@awalashaari) on

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: MSTAR

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Dia masih mvntah” – Awal Ashaari Risau Scha Alyahya Banyak Berubah Gara2 Hal Ini"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*