“Empat Hari Lagi Birthday Kakak, Bayangkan Kesedihan Mama” – Ibu Sandra Dianne

Ibu kepada bintang Big Stage 2020 Sandra Dianne, Nor Syakinah mengimbau kenangan melahirkan anak perempuannya memandangkan ulang tahun kelahiran Sandra akan tiba empat hari lagi. 

Menerusi laman sosial Facebook, Nor Syakinah berkongsi momen sewaktu melahirkan Sandra pada tanggal 16 September 1994. 

“Dia seorang anak yang baik, sejak kecil tak pernah menyusahkan. Dari awal mengandung langsung takda tanda morning si1ckness, mengidam nak makan nasi, apa je nasi asalkan nasi tu di masak sedap-sedap.

“Saki1t melahirkan pun tak meny3ksa mama lama-lama. Saki1t contr4ction jam 1 pagi, jam 9 pagi register kat wad bersal1n, jam 11. 30 pagi dapat katil, baru nak naik tak sempat duduk air ketvban pec4h, jeri1t kat misi, misi kel4m kabut ambil wheel chair, berlari masuk lab0ur room.

“Dua kali push je kakak dah selamat lahir ke dunia dengan nama ALESSANDRA DIANNE AMPURIA,” luah ibunya lagi. 

Lebih memi1lukan apabila ibunya amat merindui suara Sandra yang menjadi penyeri dan penghibur ketika berada di dalam rumah.

“Jiwa mama masih diselubungi rasa dvka yang mendalam, rindu pada suara kakak memanggil “Ma, mana Adam?”, “Esyaaaa, sayang kakak”, “Ayah mana?”, “Kamu sudah makankah?” dan yang paling dirindui selepas ini adalah suara kakak menyanyi-nyanyi di setiap penjuru rumah. Mama rindu.

“Hari ini 11 September 2020 dinihari jam 1.00am kakak pergi tinggalkan mama. 5 hari menjelang hari lahir kakak, bayangkan kesedihan mama melalui semua ini tanpa kakak di sisi.

“Berat sungguh dug4an yang mama kena hadap hari ni kakak. Mama tak sangka mama akan bawa kakak balik dalam keadaan kaku,” ujarnya lagi. 

Pada Jumaat, Sandra Dianne telah menghembvskan nafasnya yang terakhir pada jam 1 pagi setelah lima hari bertarvng ny4wa akibat kem4langan. 

Jen4zah selamat disem4dikan di Tanah Perkubvran Islam Kampung Kauluan, Tuaran, Sabah pada jam 5.45 petang.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: GEMPAK

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Empat Hari Lagi Birthday Kakak, Bayangkan Kesedihan Mama” – Ibu Sandra Dianne"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*