Baru Je Berapa Hari Buat Repot PoIis, Ini Kata2 Terbaru Suharnizan. Adakah Eira Aziera Akan Tercidvk Lagi?

Minggu lalu, tind4kan undang-undang diambil Pesuruhjaya Sump4h, Suharniizan Md Sidek terhadap Noorazira Pissal atau lebih dikenali sebagai Eiira Aziera mencvri tumpuan warganet.

Terkini, Suharniizan tampil menjawab perkembangan terkini tentang isu terbabit.

Menurut Suharniizan, dia tetap dengan keputusan untuk mengambil tindakan sam4n sivil terhadap Eiira, 37, walaupun personaliti media sosial itu sudah memohon maaf kerana menghiinanya dalam media sosial.

Peguam Suharniizan, Mohd Rasheed Hassan berkata, tndakan undang-undang diambil bertujuan memberi pengajaran terhadap Eiira Aziera kerana isu b0dy shaming boleh did4kwa mengikut Sksyen 233 (1)(b) Akta Komunikasi dan Multimedia 1998.

Beliau berkata, perkara tersebut perlu dijadikan pengajaran terutama kepada semua pihak dalam media sosial bahawa mereka masih terikat dengan undang-undang dan tidak bebas untuk bercakap sesuka hati.

” Perkara ini memberi kesan kepada mngsa (Suharniizan). Memang nampak dia (Eiira Aziera) ada buat permohonan maaf melalui Facebook, tapi saya rasa maakian yang dibuat pada klien saya adalah selama lebih lapan minit.

” Kalau dia nak minta maaf, kita akan sediakan skripnya termasuk pengakuan tidak akan buat lagi, tidak akan mengatakan benda negatif terhadap klien kami, tuntutan ganti rugi dan sebagainya,” kata beliau ketika dihubungi Sinar Harian di sini semalam.

Pada 18 Ogos lalu, Suharniizan menulis komen “live masak, live makan-makan, letak produk kurus, boleh kurus ke?” menerusi video secara langsung kira-kira jam 10 pagi sebelum dikongsikan rakannya dalam Facebook personaliti media sosial tersebut.

Eiira Aziera kemudian membuat satu rakaman video dan mengeluarkan pelbagai kata-kata kesat terhadap Suharniizan dan menyamakan bentuk tubuh individu tersebut dengan haiiwan termasuk memaparkan gambar dia dan anaknya.

Video yang mengandungi kata-kata penuh hiinaan itu kemudian tul4r.

Bagaimanapun, tindakan personaliti tersebut membuat hiinaan itu mendapat kec4man netizen sebelum Eiira Aziera tampil sekali lagi dalam sebuah video memohon maaf atas perbuatannya.

Dia mendkwa gagal mengawal emosi dan menjaga tutur kata sehingga menyebabkan banyak pihak rasa tersinggung.

Suharniizan dengan ditemani peguamnya kemudian mengambil keputusan membuat laporan di Ibu Pejabat PoIis Daerah (IPD) Johor Bahru Selatan di sini pada 15 September lalu berhubung kes tersebut.

Boleh selesai luar mhkamah tapi..

Menurut Suharniizan, jika perkara itu boleh dipersetujui atau ada tawaran untuk diselesaikan di luar mhkamah, pihaknya boleh mempertimbangkannya.

” Tapi kalau dia senyap, kita boleh cari dia atau kalau tidak, kita terpaksa berjumpa di mhkamah,” tegasnya.

Pihaknya turut meminta PoIis Diraja Malaysia (PDRM) dan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) mengambil tindakan sewajarnya termasuk menyiasat akaun Facebook p4lsu menggunakan nama Suharniizan.

Sementara itu, Ketua PoIis Daerah Johor Bahru Selatan, Asisten Komisioner Mohd Padzli Mohd Zain ketika dihubungi berkata, si4satan kes itu setakat ini masih belum ada apa-apa perkembangan terbaharu.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : https://www.asiakini.com/

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Baru Je Berapa Hari Buat Repot PoIis, Ini Kata2 Terbaru Suharnizan. Adakah Eira Aziera Akan Tercidvk Lagi?"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*