Baru Jer Kahwin, Mira Filzah Dah Berubah

PELAKON dan pengacara Mira Filzah, 27, yang mendirikan rumah tangga bersama Wan Emir Astar Wan Mohamad Khair-il Anuar atau Emir, 30, baru-baru ini mengakui secara automatik rajin memasak disebabkan suaminya seorang yang kuat makan.

Mira atau nama sebenarnya Nur Amirah Filzah Badioezaman berkata, dia bukanlah handal memasak, tetapi mahu memikul tanggungjawab menjaga suaminya serta rumah tangga sebaiknya.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Just a rose with thorns. #dinanasplay

A post shared by MIRA FILZAH (@mfmirafilzah) on

“Saya secara automatik jadi sangat rajin (selepas kahwin). Rajin ini dan rajin itu. Tanggungjawab diri sendirilah. Saya kena lakukannya kerana ia tanggungjawab saya sekarang untuk menjaga rumah dan suami.

“Selalu masak sebab Emir suka makan. Taklah handal sangat masak, tapi masak itu senang, cari di Google dan YouTube saja, insya- Allah jadi. Selain itu buat panggilan video dengan emak untuk resipi ringkas.

“Sebelum ini jarang masak. Sibuk dan duduk rumah sendiri tak berbaloi masak untuk satu orang. Adalah masak sekali-sekala,” katanya.

Pelakon Bidadari Kiriman Tuhan itu turut mengakui dia banyak memanfaatkan masanya meningkatkan kemahiran memasak sewaktu tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) sebelum ini.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Here for my dearest Kak Faz. 💕 @khuntumn @galeriariani #trudollyreborn

A post shared by MIRA FILZAH (@mfmirafilzah) on

“Sewaktu PKP, saya kerap memasak. Saya rasa PKP benar-benar membantu saya untuk meningkatkan kemahiran memasak saya,” katanya.

Pada 3 September lalu, Emir dan Mira sah bergelar suami isteri di Sime Darby Convention Centre, Kuala Lumpur, jam 8.58 malam.

Pasangan itu dinikahkan bapa Mira, Badioezaman Ab Khalik.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber : HM

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Baru Jer Kahwin, Mira Filzah Dah Berubah"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*