KKM terus hantar ‘frontliner’ ke Sabah, DG Hisham titip doa agar mereka terus kuat..

Kebelakangan ini, negara kita semakin meningkat untuk k3s posi1tif Cov1d19 setiap hari. Semua negeri membuatkan banyak pihak berasa gusar terutamanya negeri Sabah.

Semakin hari, negeri Sabah telah meningkat k3s  pos1itif dan sudah tentu tenaga barisan hadapan dah mula letih dan penat dan amatlah dialukan untuk negeri lain untuk terus membantu mereka membendung penul4an Cov1d19 ini.

Terbaru, Ketua Pengarah Kesihatan Malaysia, Tan Sri Dato’ Sri Dr Noor Hisham Abdullah seorang yang priihatin akan nasiib ptugas barisan hadapan telah titipkan doa untuk mereka di Hospiital Semporna serta seluruh negeri Sabah untuk diberi kekuatan serta prlindungan semasa melakukan tugas mereka.

 

 

Selain daripada itu, beliau turut mem4klumkan bahawa petugas kesihatan dari Semenanjung juga dihantar ke sana bagi memberikan s0kongan dan inspiirasi kepada frontliner tempatan untuk mel4wan penul4ran pandem1k tersebut.

Hal ini dapat dilihat apabila sudah ramai bariisan hadapan telah dihantar ke Sabah sejakk beberapa miinggu lepas lagi.

Paling trbaru, 11 orang jururaw4t telah dihantar ke hospital di negeri Sabah untuk membantu mereka di sana di samping dapat tambah tenaga kerja untuk membantu mer4wat pesak1it yag diisakan pos1tif Cov1d19. Mereka telah prgi ke sana malam tadi.

Ramai nettizen turut mennggalkan komen untuk turut mendoakan kesejahteraan dan keselaamtan barisan hadapan yang terlibat dalam misi membendung Cov1d19 ini.

Ada juga yang mengucapakan teriima kasiih kepada wira negara kerana mereka sangggup berpeenat lelah demii negara ini mengelakkan penul4an yang akan lebih seriius.

Selamat berjuang wira-wira negara. Semoga dilindungi Allah S.W.T…

 

Sumber: Dr Noor Hisham Abdullah

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber: OMM

Apa komen anda?

Be the first to comment on "KKM terus hantar ‘frontliner’ ke Sabah, DG Hisham titip doa agar mereka terus kuat.."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*