Ali Pergi Melawat Pus4ra Arwh Abam, Sekali Individu Ini Tanya ‘Minah Tu Ada Datang Tak’. Ini Jawapan Ali

Hampir genap sembilan bulan pemerg1an pelawak popular Syed Umar Mokhtar Syed Mohd Redzuan atau Abam Bocey yang meninggI dnia di kediamannya di Gombak pada 10 Januari lalu.

Berita tersebut telah mengejutkan seluruh industri hiburan tanah air di mana Allahyrham ketika itu dikatakan berada pada kemuncak kariernya.

Adik Allahyrham, Ali Puteh adalah individu terawal yang berkongsi berita tentang pemergian abangnya itu.

Ali atau nama sebenarnya Syed Ali Mubarak Syed Mohd Ridzuan ketika itu mengesahkan abang tercinta pergi mngadap Ilahi kerana dmam panas.

Suasana sedih dan sayu mengiringi pngebu-mian jnzah Allahyrham di Tanah Perkburan Islam Sungai Pusu, Gombak pada petang hari yang sama.

Dianggarkan kira-kira 2,000 tetamu hadir bagi memberi penghormatan terakhir kepada Allahyarham yang selesai disemadikan kira-kira pukul 7.30 malam.

Sejak itu juga orang ramai tidak putus-putus menziarahi pusara Allahyrham Abam yang dikatakan sering membantu golongan kurang bernasib baik sewaktu hayatnya.

Ali luah rindu pada Allahyrham Abam Bocey

Ali Puteh sendiri sering berkongsi luahannya di Instagram merindu abangnya itu.

Dalam perkongsian terbaru, Ali memuatnaik gambar pusara Abam sewaktu berkunjung dan menjenguk pusara Abam.

” Tadi sempat melawat kau abang. 9 bulan dah kau pergi… rindu teramat sangat pada kau..dapat jenguk kau tadi…

” Mak sihat alhamdulillah..semua sihat…tenang disana ye bang…m4ti itu benar…akhirat itu benar., berjumpa kite suatu hari nanti,” tulis Ali

Perkongsian Ali mendapat reaksi warganet yang turut merindui Abam dan turut sama menitipkan doa buat Allahyrham.

Warganet tanya soalan ‘panas’, kaitkan dengan Hidayah?

Namun dalam ramai-ramai memberi komen murni, terselit satu komen seorang individu yang sengaja bertanyakan soalan ‘panas’ kepada Ali.

” Minah tu ada datang tak ? Ke datang sebab harta ja” tulis individu terbabit yang dipercayai merujuk kepada Hidayah, balu Allahyrham Abam.

Soalan individu terbabit telah dijawab oleh warganet lain yang memintanya agar tidak masuk campur hal keluarga orang lain. ” Dah memang hak isteri..harta tu…apesal pulak dah”, balas seorang warganet.

Jawapan balas Ali

Namun apa yang mencuri tumpuan, soalan itu mendapat reaksi balas dari Ali Puteh sendiri.

” Tak pernah jenguk pon…harta dia tau lah,” balas Ali ringkas.

Ali turut membalas komen warganet lain yang dilihat cuba membela Hidayah dengan mengatakan Hidayah mempunyai hak ke atas harta Allahyrham.

” Tak baik gitu…kalau rasa macam takde benda penting nak cakap tak payah komen…sebab anda bukan dalam ahli keluarga kami jadi anda tak mengetahui apa terjadi… jadi lebih baik jangan ambil tau takut jatoh ftnah nanti,” tulis Ali lagi.

Isu membabitkan Ali Puteh dan balu Allahyrham Abam, Nor Hidayah sememangnya hangat diperkatakan sejak beberapa bulan lalu.

Pihak admin berharap suatu hari nanti Ali dan Hidayah dapat melupakan segala perbezaan pendapat antara mereka dan semoga hubungan mereka kembali jernih.

Sumber: IG Ali Puteh

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Kredit : http://limauais.pw/

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Ali Pergi Melawat Pus4ra Arwh Abam, Sekali Individu Ini Tanya ‘Minah Tu Ada Datang Tak’. Ini Jawapan Ali"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*