10 Tahun, 44 Kali Kem4langan

Semalam, sebuah helikopter dilaporkan terhemp4s berhampiran Taman Melawati selepas bert3mbung dengan sebuah lagi helikopter di atas udara.

Ekoran dari kem4langan ini, dua m4ngsa, Mohamed Sabri Baharom yang juga bekas pegawai Tentera Laut Malaysia dan Mohd Irfan Fikri Mohamed Rawi telah meningg4l dunia manakala dua lagi m4ngsa, Datuk Ahmad Jauhari Yahya dan Tan Chai Eian terselamat selepas berjaya membuat pendaratan cem4s di kawasan berhampiran.

Untuk pengetahuan korang, kemal4ngan yang melibatkan helikopter jenis Guimbal Cabri G2 (G2CA) ini merupakan kemal4ngan pertama yang berlaku di Malaysia.

Namun, melalui carian internet, rupanya insi1den yang berlaku semalam merupakan kem4alangan ke 45 dan ke 46 yang berlaku melibatkan model yang sama. Kem4langan pertama berlaku di Baden, Jerman pada 19 April 2010, lapor The Star.

Tak cukup dengan itu, tahun ini saja ada lima kem4langan melibatkan model helikopter yang sama, dua di Amerika Syarikat, satu di Switzerland, satu di Poland dan 1 di Australia.

Helikopter yang dibuat oleh Syarikat Perancis, Guimbal ini lengkap dengan tiga bilah pemutar dan boleh terbang tanpa henti selama empat jam setengah dengan kelajuan maksimum 100 knot.

Sebentar tadi, Ketua Inspektor Kemal4ngan Udara, Izani Ismail mengatakan yang kedua m4ngsa yang terselamat akan dipanggil esok untuk memberikan keterangan bagi membantu s1iasatan.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber : Lobak Merah

Apa komen anda?

Be the first to comment on "10 Tahun, 44 Kali Kem4langan"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*