Alif Satar Ditudvh Pencetus Kluster Baru, Sekali Pengarah Ini Cerita Perkara Sebenar

Umum sedia maklum bahawa penyanyi, Alif Satar disahkan positif Cov1d-19. Susulan daripada itu, kesemua kontak rapat Alif diminta untuk melakukan ‘swab test‘ bagi memastikan diri mereka bebas daripada wab4k tersebut.

Menerusi Instagram Shahrulezad Mohameddin atau lebih dikenali sebagai Budak Ijat, pengarah drama ‘Nur’ ini tampil membuka mulut dan berkongsikan pendapat peribadinya berhubung mulut netizen yang tidak puas hati sehingga menudvh Alif sebagai pencetus rantaian jangi1tan baru ini iaitu ‘Kluster Muzik-Muzik’.

Katanya Aliff bertemu dengan saudaranya sendiri pada Selasa lalu yg tak der kena mengena dengan mereka yg terlibat dengan program SFMM tempohari. Selepas bertemu Aliff resume his normal activity sh00ting, rehearsal SFMM macam biasa tanpa dia sedar saudara dia sendiri rupanya positif Cov1d (si empunya diri pun tak sedar). Aliff baru tahu dirinya adalah contact rapat semalam. Itupun setelah saudaranya sendiri yang bagitahu setelah saudaranya didapati Cov1d19. Lalu Aliff mengambil langkah pantas membuat swab test. Malang sekali keputusannya positif. Secara automatik semua org yg telah Aliff jumpa since Selasa lalu adalah berpotensi menjadi closed contact beliau termasuklah keluarga, rakan rakan industri dan mereka yg terbabit dengan SFMM. Salah Aliff kah? Bukan! Salah keluarga atau saudara yang menjadi punca di jangk1ti Cov1d ker? Pun bukan. Semua adalah Takdir Yang Tertulis.

Jadi sudah sudahlah kita nak menyalahkan itu ini pada Aliff atau orang disekeliling yg terkena sama. Sudah semestinya bukan ini yg kita nak. V1rus Cov1d ni kita bukannya boleh nampak dimata kasar kita. V1rus ini dah berada di sekeliling kita di mana mana. Dia dah macam sels3ma dan d3nggi. Kalau di takdir nak terkena. Tetap akan terkena. Kita doakan saja baik baik sesama kita okie.

Abam nervous sangat sangat ni. Abam sendiri sebenarnya berpotensi tinggi akan terkena ‘nauzub1llah’ kerana nature kerja abam yang macam mana. Kau jagalah SOP macam mana sekali pun tapi kalau dah terpaksa cr4mp sampai 20 orang dalam satu lokasi yang semp1t macam rumah flat PPRT risiko tetap risiko ada di situ walaupun abam turun set pakai PPE suit sekalipun. Berapa dah frontliner yg pakai PPE suit yg dah terkena. Bukannya tak ada kes. So abang kena berbanyakkan bertawakal dan berdoa. Di hujung hari segala galanya bergantung dan bertawakal lah kita pada Allah.

* Ikutkan hati abg nak shutdown lagi sebab my people are start to paranoid back. Even me. Tapi rezeki harus di cari kerana ramai crew dan artis abam yg dah berkeluarga. Lagipun abam dah terikat dengan kontrak dengan TV yang drama abam kena disiapkan pada sekian sekian haribulan. Doakan saja yang baik-baik untuk semua. Tak susah bukan?Salam subuh untuk semua.

Sumber: Shahrulezad Mohameddin

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber : OHBULAN

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Alif Satar Ditudvh Pencetus Kluster Baru, Sekali Pengarah Ini Cerita Perkara Sebenar"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*