Mist3ri G4nguan Ketukan Pintu Makin Mengg4nas Selama 30 saat

Sabak Bernam: “G4ngguan itu ‘mengg4nas’ selama 30 saat dan mengg0ncang jeriji pintu dapur sehingga terbuka,” kata Salmiah Abdul Rahman, 45, di rumahnya di Taman Air Manis, di sini, semalam.

Salmiah berkata, ketika kejadian pada jam 11.20 malam kelmarin hanya dia dan dua anak berusia 10 dan lima tahun berada di rumah manakala suaminya, Hairol Rizam Musa, 45, keluar menyertai Rondaan Sukarela Cegah J3nayah (RSCJ) anjuran taman perumahan itu.

“Kami bertiga duduk di ruang tengah sambil menonton televisyen. Ketika itu, semua anak belum tidur lagi.

“Tiba-tiba kami mendengar bunyi seakan-akan g0ncangan pada jeriji pintu dapur sampaikan anak tanya pada saya bunyi apa itu?

“Saya memberanikan diri pergi ke dapur melihat apa yang berlaku. Apabila intai di tingkap, saya tidak nampak sesiapa di luar.

“Apa yang meny3ramkan, jeriji yang ditutup suami sebelum keluar meronda terbuka luas seperti ada seseorang membukanya,” katanya yang menetap di taman perumahan itu sejak lima tahun lalu.

Bagi penduduk, Rohayu Asmawi, 53, pula dia dan anak perempuannya berusia 23 tahun mend4kwa terdengar bunyi seperti seseorang memb4ling kayu ke arah dinding berhampiran cermin bilik hadapan rumahnya pada jam 10.45 malam kelmarin.

Katanya, anak perempuannya yang duduk di bilik berasingan turut mendengar bunyi b4lingan itu dengan jelas.

“Bunyi b4lingan itu berlaku dua kali. Ia (bunyi) begitu menggerunkan menyebabkan saya p4nik dan ket4kutan.

“Sebelum ini saya sekeluarga pernah diganggu dengan bunyi ketu-kan mist3ri. Tak sangka kali ini saya dan anak perempuan pula menjadi mngsa g4ngguan bunyi (baling objek seakan-akan kayu) itu,” katanya.

ROHAYU menunjukkan dinding berhampiran cermin bilik hadapan rumahnya yang dib4ling objek. FOTO Amirul Aiman Hamsuddin

Setiausaha Taman Air Manis, Zulkifli Ijoh berkata, tiga aduan berkenaan g4ngguan ketukan pintu berlaku di taman perumahan terbabit sejak semalam.

Beliau berkata, selain dua aduan, ada juga satu aduan berhubung bunyi ketu-kan mist3ri di sebuah rumah kosong tidak berpenghuni di taman perumahan itu

“Ga4ngguan ketukan pintu yang berlaku di taman perumahan ini berlaku sejak 19 November lalu. Adu4n yang diterima ketika itu sebanyak enam (aduan) dan ia menjadi jumlah keseluruhan sebanyak sembilan adu4n.

“Untuk itu, kami kerap melakukan rondaan untuk memastikan keamanan dan keselamatan penduduk taman perumahan ini terjamin.

“Surau taman perumahan ini akan mengadakan bacaan Yasin dan solat hajat dalam tempoh terdekat. Sama-sama kita berdoa kepada Allah semoga g4ngguan ini segera berakhir,” katanya

Berikut pula reaksi netizan

1. Baca surah al-baqarah pada bahagian 4 penjuru dalam rumah secara serentak.

2. Buat air tawar dengan sediakan satu baldi air kemudian alunkan azan, baca 3 qul, baca ayat qursi dan baca doa dzun nun 33x kemudian hembus ke dalam air.

Kaedah 1 dilakukan sebelum tibanya waktu fajar.

Kaedah 2 basuh bahagian penjuru di luar rumah pada waktu selepas matahari terbenam dan sebelum azan maghrib berkumandang.

Selamat beramal.

“Kasaq mainan dia sampai terbukak pintu dapuq.. hang cuba la baca surah yasin, tiup kt ayaq.. pastu hang simbah sikit2 keliling umah.. ni nak tnya, ada anak dara ka dalam umah? Solat jemaah ya.. insya Allah, Allah bantu kita.. sekian dari kak..

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber: MEDIAVIRAL

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Mist3ri G4nguan Ketukan Pintu Makin Mengg4nas Selama 30 saat"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*