Da’i Syed Dit4han Pihak Polis, Ini Reaksi Bapanya Buat Ramai Terkejut

BAPA kepada pendakwah muda Da’i Syed iaitu Syed Mohammad Shaiful Syed Jamalullail menganggap apa yang berlaku terhadap anaknya itu merupakan uj1an daripada Allah untuk mereka sekeluarga.

Syed Mohammad Shaiful menerusi Facebook berharap anaknya itu yang kini direm4n bagi membantu s1asatan k3s r0g0l sentiasa bermuhasabah diri dan positif berdepan dug4an tersebut.

Kata Syed Mohammad Shaiful lagi, dia juga reda dengan apa yang berlaku dan menyerahkan segalanya kepada pihak berkuasa untuk menjalankan s1asatan.

Antara status yang dimuat naik Syed Mohammad Shaiful berhubung kes anaknya, Da’i Syed.

“Berat mata memandang, berat lagi bahu memikul. Saya yakin Allah SWT sedang menguji kami sekeluarga tidak melebihi daripada had kemampuan hambanya.

“Sama ada bersalah atau tidak, itu adalah tegvran daripada Allah dan tanda sayangnya Allah SWT. Hadapi dengan positif dan muhasabah diri.

“Saya reda apa yang berlaku, seperti yang pernah saya nyatakan sebelumnya, biarlah pihak berkuasa menjalankan s1asatan dan menjatvhkan hukvman,” katanya.

Selepas beberapa hari membuat lap0ran atas dakw4an f1tnah mer0gol gadis, pihak polis seterusnya bertindak men4han Da’i Syed atau nama sebenarnya Syed Shah Iqmal pada Khamis malam bagi membantu s1asatan k3s itu.

Menurut Ketua Polis Daerah Shah Alam, Asisten Komisioner Baharudin Sahat, svspek berusia 25 tahun itu dit4han sekitar pukul 11 malam selepas hadir ke Ibu pejabat Polis Daerah Shah Alam untuk memberi keterangan ekoran laporan polis daripada m4ngsa rog0l pada Rabu lalu.

 

Hari ini kita nampak hebat dan mulia di mata manusia kerana a1b kita belum terb0ngkar.

SYED MOHAMMAD SHAIFUL SYED JAMALULLAIL

BAPA DA’I SYED

Da’i Syed direm4n lima hari bermula Jumaat sehingga Selasa depan bagi membolehkan pihak polis menjalankan s1asatan atas dakw4an mer0gol seorang gadis di sebuah rumah di Shah Alam, Selangor pada September tahun lalu.

Dalam pada itu, Syed Mohammad Shaiful memohon agar semua pihak menghentikan s1ndiran dan kec4man serta andaian terhadap apa yang berlaku pada keluarganya.

Biarpun sebelum ini Da’i Syed pernah mendedahkan hubungan mereka tidak baik namun sebagai seorang bapa, Syed Mohammad Shaiful sentiasa mendoakan anaknya tabah dalam menghadapi dugaan tersebut.

“Hentikanlah s1ndiran dan kec4man dan berandaian atas uj1an ini. Setiap uj1an itu datang secara tiba-tiba. Sesungguhnya setiap orang daripada kita ada anak atau keluarga dan sudah disediakan ujian dihadapannya dengan pelbagai rupa dan bentuk yang belum diketahuinya.

Da’i Syed direm4n selama lima hari.

“Kita semua tidak sempurna. Hari ini kita nampak hebat dan mulia di mata manusia kerana aib kita belum terb0ngkar. Semoga Allah memberi ketenangan hati buat Iqmal dan kami sekeluarga.

“Kerana ketenangan jiwa adalah raja segala kebahagian walau di mana saja posisi kita diletakkan. Saya sebagai seorang bapa mendoakan Iqmal tabah dalam menghadapi ujian ini.

“Jadikan Allah SWT tempat bergantung sepenuhnya. Sesungguhnya Allah tidak pernah menzalimi hambanya,” ujarnya.

Sebelum ini Syed Mohammad Shaiful Syed Jamalullail menerusi laman Facebook mengakui sudah lama mendengar berita bvruk yang membabitkan anaknya.

Malah, Syed Mohammad Shaiful yang kini menetap di Cairo, Mesir turut mendedahkan anaknya mengabaikan segala mesej yang dihantarnya sejak dua tahun lalu.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber: MSTAR

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Da’i Syed Dit4han Pihak Polis, Ini Reaksi Bapanya Buat Ramai Terkejut"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*