“Saya Terkjut Prubahan Sikap Baba SeIepas Suami MenlnggaI,” – Menantu Badul

IPOH: “Saya terkjut dengan prubahan slkap bapa mentua terhdap saya selepas suami menlnggaI’.

Itu kata baIu Allahyrham Mejar Mohd. Zahir Armaya, Nour Shafinar Harun, 32, mengenai bapa mntuanya, A R Badul atau lebih msra dipanggilnya sebagai ‘Baba’ berikutan pertlkaian kess pembhagian hrta arwh suaminya yang dibngkitkan oleh artls veteran itu.

Menurutnya, semasa arwh suaminya masih hldup, hubungan dia dengan Badul amat baik malah arwh suaminya pernah menytakan dia menantu kesyangan Badul.

“Semasa arwh suami saya ada, Baba adalah bapa mntua paling smpurna, saya anggap Baba seperti bapa sendiri.

“Namun selepas arwh menlnggaI, Baba berubah. Kalau dulu dia membhasakan dirinya sebagai Baba dan panggil saya dengan nama Ina, tapi sekarang aku, engkau,” katanya ketika ditemui di Utusan Malaysia di rumahnya di Taman Perpaduan di sini semalam.

Psangan itu dikurniakan seorang anak lelaki, Izzul Zakly Mohd. Zahir berusia setahun lapan bulan.

Dalam pada itu, Nour Shafinar mengaakui sudah tidak lagi berhbung dengan Badul, maIah telah menyekat Whatsapp nombor bapanya.

“Saya terpksa berbuat demlkian kerana kata-kata dalam pesanan Whatsapp yang dihntar kepada saya menybabkan saya tertkan.

“Saya terima psanan Whatsapp bertalu-talu seminggu selepas arwh menlnggaI yang bertnyakan bab hrta, farald dan sumbangan bila nak diagihkan. Mana bahagian bapa, ibu dan Abel dan Remy (anak Mohd. Zahir daripada perkahwinan pertama).

“Sdangkan pada masa itu masih bharu lagi (selepas kmatlan Mohd. Zahir),” katanya.

Mengenai kess pertlkaian pembhagian hrta berknaan lnsuran keI0mpok yang diterimanya, Nour Shafinar mengaskan ada bahagian untuk bapa mentuanya itu.“

Dia tetap bapa mentua saya, ayah kepada suami saya. Secara jujur saya katakan bhagian Baba itu ada, saya akan bagi.

“Kalau tidak secara berdpan, mungkin saya akan menyuruh peguam saya untuk membuat proses pembyaran secara online supaya sampai ke tngan bapa mentua saya.

“Ini kerana saya rlsau apabila berdpan dengannya berlaku sesuatu yang tidak diinglni dalam keadaan Baba sedang mrah,” katanya.

‘Tergmak Dia Mengalbkan Anak Saya…’ Badul Kcewa Dkwaan Menantu

KUALA LUMPUR 2 Dis.- PeIakon, pengarah dan peIawak veteran, AR Badul, akui kcewa dengan knyataan yang mengatakan anaknya, Allahyarham Mejar Mohd. Zahir Armaya sebagai mufIis.

Beliau menyifatkan knyataan menantunya, Nour Shafinar Harun itu sebagai sesuatu yang mengaiibkan.

Tambah Badul atau nama sebenarnya Armaya Aman Ramlie, 71, apa yang menjadi persoaIan kini bagaimana anaknya itu juga masih boleh berkhidmat dalam Angkatan Tentera Malaysia (ATM) selama ini.

“Tergmak dia mengaiibkan anak saya, snggup dia mengisytlharkan anak saya sebagai mufIis. Kalau dia cakap bnyak hutaang tidak mengapa lagi.

“Setahu saya kalau sudah diisytlharkan mufIis seseorang itu tidak boleh bkerja dan kerajaan juga tidak akan terima. Disenarai hltamkan mungkin saya faham, ini mufIis,” katanya kepada Utusan Malaysia.

Mengakui hbungan dengan baIu anaknya itu kini rnggang, kata Badul, apa yang menjadi kepntingan buatnya kini adalah masa depan dua lagi cucunya yang kini berada di Pahang.

“Jumlah anak arwh tiga sahaja bukan lima, yang menjadi kepntingan kepada saya kini adalah masa depan dua lagi anak arwh.

“Dkwaan dia menylmpan duit dua lagi anak arwh rasanya tidak perlu berIaku memandangkan budak-budak itu mempnyai ibu sendiri,” katanya.

‘Saya Akan Serahkan Bahagian Baba..’ – BaIu Mejar Mohd Zahir

Terdahulu , ini jawapan yang diberikan baIu kepada Mejar Mohd Zahir.“Arwh tiada sebarang harta, dia sudah diisytlhar mufIis.”

Itu jwapan yang diberikan BaIu Allahyarham Mejar Mohd Zahir Armaya, Nour Shafinar Harun, 31 ketika menjeIaskan keadaan dirinya yang ditduh menaflkan hak bapa mertuanya, A R Badul dalam kess pembhagian harta.

JeIas Shafinar, mengenai pertlkaian berkenaan lnsuran keI0mpok yang diterima, memang dia sudah menerimanya namun buat masa ini dia masih belum memberikannya kepada pihak bapa mertuanya lagi.

“Arwh suami saya memang sudah diisytlhar mufIis pada perkhwinan pertamanya. Jadi bila dia berkhwin dengan saya, dia memang tidak ada apa-apa hrta. Tiada rumah, kereta atau pun motosikal.

“Berkenaan lnsuran keI0mpok yang diprtlkai bapa mertua saya ini, memang saya sudah dapat. Cuma jumlahnya hanya RM5,000 lebih sahaja. Saya juga difhamkan yang difaraidkan adalah cruman arwh dan bukan gnjaran.

“Buat masa ini mmang saya sudah bhagikan malah bahagian itu sudah saya beri kepada ibu mertua dan ibu angkat arwh suami saya. Manakala duit anak-anak arwh juga saya slmpankan dahulu. Cuma bahagian baba (A R Badul) saya masih belum ada kesmpatan untuk beri memndangkan kami tidak lagi berhbung,” katanya kepada Utusan Malaysia.

Sementara itu ditnya mengenai hbungannya dengan A R Badul ketika ini, kata Shafinar dia tidak naflkan hbungan mereka agak rnggang selepas kematlan suaminya. Malah dia juga bunntu dengan apa yang berlaku memndangkan ketika ini dia menerima pelbagai tduhan tidak berasas.

“Memang ada plhak sana meninggaIkan psanan di telefon tetapi tidak perlu saya kng0sikan secara terperinci, cuma apa yang boleh saya cakap prkara ini sangat memberi tkanan.

“Sebenarnya hbungan kami sebelum ini okey sahaja. Cuma selepas kematlan suami kami tidak lagi berhbung. Malah bapa mertua saya juga lngsung tidak bertnyakan khabar lagi,” jelasnya.

Sementara itu, A R Badul hari ini meIuahkan rasa tidak puass hatinya kepada medla apabila dia dinaflkan hak ke atas hrta peninggaIan anaknya, arwh Mohd Zahir yang menlnggaI dunla ketika melakukan dem0nstrasi keupayaan di Kem Kok Lawi, Sabah pada 4 September 2019.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber : UTUSAN

kredit: DuniaCerita

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber : http://trendinggiler.pw/2020/12/02/saya-terkjut-prubahan-slkap-baba-seiepas-suami-menlnggai-menantu-badul/

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Saya Terkjut Prubahan Sikap Baba SeIepas Suami MenlnggaI,” – Menantu Badul"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*