Isteri Haji Nabil Jadi Buah Mulut?

Saban tahun, antara yang dinantikan buat peminat rancangan Melet0p merupakan Anugerah Melet0p Era (AME) dan tahun ini juga majlis yang dinantikan itu dilakukan penghujung 2020 dengan pelbagai perkara yang menarik perhatian.

Pastinya ramai juga mengetahui bahawa, Anugerah Melet0p Era (AME 2020) ini dihoskan oleh Nabil Ahmad iaitu selaku hos tetap rancangan hiburan itu bersama gandingan hebat, Jihan Muse dan juga bersama Zizan Razak.

Walau bagaimanapun, tentu sahaja antara momen paling menarik yang dinantikan peminat juga apabila dapat menyaksikan pelbagai fesyen menarik yang digayakan selebriti Malaysia.

Manakala seperti tahun lalu juga, fesyen selebriti lelaki dan wanita menarik perhatian ramai dengan keunlkan tersendiri namun bagaimana pula pada tahun ini.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by ERA – Muzik Hit Terbaik (@era.je)

KOMEN NETIZEN :

Lihat beberapa foto yang dikongsikan para selebriti dan beberapa laman Instagram yang memuat naik foto-foto fesyen yang digayakan mereka pada malam Anugerah Melet0p Era 2020.

PELAKON dan pengacara, Nabil Ahmad, 34, menganggap tindakan isterinya kembali tidak berhijab selepas dilihat mengenakan hijab penghujung Ogos lalu sebagai pilihannya sebagai individu.

Menurutnya, dia sudah menjalankan tanggungjawabnya sebagai suami memberikan nasihat.

“Pada ketika itu, mungkin dia sedang mencuba untuk berhijab dan saya beri galakkan. Tapi bila dia tak mahu berhijab, saya tak tahu nak cakap macam mana sebab saya dah pernah memintanya untuk berhijab,” katanya kepada Harian Metro.

Menurut Nabil, dia sebagai suami sentiasa mendoakan isterinya, Zira Ayub supaya diberikan keikhlasan untuk berhijab.

“Setiap hari saya doakan supaya dia dapat rasa keikhlasan untuk berhijab. Saya dah rujuk kepada beberapa ustaz dan kata mereka, kerja saya sebagai suami adalah untuk memberitahunya mengenai kewajipan menutup aur4t.

“Sampai satu tahap, bila kita dah cukup menasihatinya, itu terpulang kepada dia pula untuk menjalankan tanggungjawabnya,” katanya.

Selain menasihatinya, Nabil kerap berkongsi informasi mengenai kewajipan berhijab dan sebagainya.

“Ada juga beberapa kali saya buka ceramah mengenai kewajipan menutup aurat dan menghantar kiriman WhatsApp kepadanya,” katanya.

Dia tidak mahu terlalu memksa kerana inginkan isterinya kekal sekiranya berhijab.

“Kalau paksa sangat pun, saya rasa tak kena juga sebab kalau boleh, biarlah dia sendiri yang ikhlas untuk berhijab. Saya nak dia kekal berhijab dan bukan sekejap pakai, dan tak lama kemudian, kembali buka hijab,” katanya.

Apa pendapat anda.Jangan lupa SHARE dan komen yang baik-baik sahaja.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber : http://www.news.dekiwaketek.com/haji-nabil/

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Isteri Haji Nabil Jadi Buah Mulut?"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*