Ni Kalau Tak Lulus Boleh Buat Ramai Giler. Lebih 700 Rlbu Tontonan, Netizen Terhibur Lihat Dua Individu Menari Depan KWSP

Semua perm0honan untuk kemudahan i-Sinar Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) yang dibuka pada Isnin lalu setakat ini berjalan lancar, sama ada secara digltal atau fizlkal.

Menteri Kewangan, Tengku Datuk Seri Zafrul Tengku Abdul Aziz, berkata bagi mereka yang layak dan maklumat tersedia di dalam pangkalan data KWSP, slstem akan memberi kelulusan secara aut0matik dengan keputusan pertama akan diketahui pada 4 Januari 2021.

“Bersabarlah sementara KWSP memproses perm0honan yang diterima. InsyaAllah, bayaran pertama akan dibuat pada 11 Januari 2021,” katanya dalam laporan Laksana ke-34.

Tengku Zafrul berkata, kerajaan berharap inlsiatif bantvan ini dapat mengurangkan bebann aliran tunai rakyat seperti perbelanjaan permulaan persekolahan dan isi rumah.

Di kala kebanyakan rakyat menunggu keputusan status I Sinar, dua individu ini berjaya menarik perhatlan netizen apabila memuat naik rakaman video dengan tajuk bila lagi nak lulus sambil menari di hadapan bangunan KWSP.

Dengan lebih 700 rlbu tontonan serta lebih 1 rlbu komen dibuat, rata rata ramai terhibur dengan video mereka.

VIDEO :

Reaksi Dari Netizen

Tak r0ger, kalau tak j0in sekali. Dekat je ngan ofis.

Kalo x luluss lg xtahulah. Lagi padu dr blankpink.

Terhibur rakyat marhaenn ni walaupun i sinar blm nampak sinar.

Aku tahu bende ni gurauu. Lawakk . Tp dalam masa lawakk ni. Doa la banyak2 i sinar bersinar.

Sebelum ini, Tengku Zafrul beritahu permohonan i-Sinar KWSP merangkumi dua kategori krlteria kelayakan pem0hon membabitkan lapan jvta ahli.

Bagi pemohon yang tergolong dalam kateg0ri 1, ahli hanya perlu memohon secara dalam talian.

Krlteria perm0honan bagi kateg0ri 1 membabitkan ahli yang bekerja di sektor f0rmal, yang bekerja sendiri, yang bekerja di dalam sektor ek0nomi glg, yang sudah lama tidak mencarum, yang hilang pekerjaan, suri rumah atau yang diberi n0tis cuti tanpa gaji.

Selain itu, ahli yang tiada caruman dengan KWSP sekurang-kurangnya selama dua bulan berturut-turut semasa permohonan atau ahli yang masih bekerja tetapi mengalami pengurangan gaji pokok sebanyak 30 peratus dan ke atas selepas Mac 2020 turut boleh mengemukakan permohonan dalam kateg0ri ini.

Bagi kategori ini, tiada dokumen sokongan diperlukan, kelulusan secara automatik berdasarkan data KWSP.

Kategori 2 pula permohonan boleh dibuat bermula 11 Januari 2021 membabitkan ahli yang masih bekerja, namun mengalami pengurangan pendapatan keseluruhan sebanyak 30 peratus dan ke atas, termasuk pengurangan gaji dan elaun, atau pemotongan tuntutan kerja lebih masa selepas Mac 2020, yang mana pengurangan berkenaan hanya boleh dikenal pasti melalui d0kumen yang diberikan.

Kredit : BH/OM

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber: 

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Ni Kalau Tak Lulus Boleh Buat Ramai Giler. Lebih 700 Rlbu Tontonan, Netizen Terhibur Lihat Dua Individu Menari Depan KWSP"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*