Cemass Jumpa Kanak-Kanak Main Basikal Seorang Diri Pukul 3 Pagi, Dah Panggil Tak Menyahut…

Sekumpulan tiga pemuda berdepan detiik cem4s apabila terjumpa seorang kanak-kanak berumur 5 tahun bermain basikal di atas jalan raya seorang diri pada pukul 3 pagi. Mereka pada mulanya takvt untuk menegur kanak-kanak itu beranggapan mustahil untuk seorang kanak-kanak bermain seorang diri pada waktu sedemikian.

Mereka kemudian mengikut kanak-kanak itu sebelum mengambil keputusan memberhentikan kereta sebelum memanggil kanak-kanak itu. Namun panggilan mereka tidak dijawab!

Rupanya-rupanya kanak-kanak tersebut keluar dari rumah selepas melihat pintu rumahnya yang terbuka. Ibu kepada kanak-kanak autiisme itu menceritakan detik cem4s semasa kejadian berlaku di group Facebook Autisme Malaysia.

D4kwa wanita itu, dia mencari anaknya di sekeliling kampung hingga ke pekan namun tidak menjumpai sebelum bertindak ke balai polis berhampiran. Mujur ada tiga pemuda yang menjumpai anak wanita ini.

Perasaan sy kuat ke balai polis. Semasa saya di balai polis kebetulan anak saya otw dengan kereta peronda and ada 3 orang pemuda bawa basikal anak saya. Saya bersyukur sangat kepada adik2 ni yang jumpa anak saya pada mulanya saya memang panic nampak lagi mereka ketawa2. Tapi saya explain dengan pihak polis and adik2 tu yang anak saya autism hyper.

Keluarga yang ada anak autism saja yg tau macam mana situasi membesarkan anak syurga ini.

Di ruangan k0men, ramai yang memberikan kata-kata semangat kepada wanita tersebut agar terus tabah membesarkan anak syurga ini.

Video:

Sumber: Nana

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber: ohbulan

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Cemass Jumpa Kanak-Kanak Main Basikal Seorang Diri Pukul 3 Pagi, Dah Panggil Tak Menyahut…"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*