Pelakon Soraya Abdullah Menlnggal Dunla, Jen4zah Dibungkus Dalam Plastik

Berita sed1h datang dari dunia hiburan di Indonesia, artis Soraya Abdullah men1nggal dunia pada hari Isnin, 1 Februari. Melalui Instagram, pelakon drama,  Umi Pipik menerangkan punca kemat1an Soraya Abdullah.

“Innalillahi wa innailaihi rojiun …. Selamat tinggal, sahabatku … Soraya Abdullah, “tulis Umi Pipik

“Allah lebih menyayangi kamu, wahai wanita syurga, aku percaya dan bersaksi bahawa kamu adalah orang yang baik dengan segala kekuranganmu,” tulis Umi Pipik dengan emoji yang menang1s di Instagram.

Dalam muat naik itu, Umi Pipik memasukkan foto dirinya bersama Soraya Abdullah. Sebagai rakan, Umi Pipik mengakui bahawa dia merasa sangat kehilangan kerana kemat1an Soraya Abdullah.

Soraya Abdullah men1nggal dun1a setelah diuji posit1f v1rus cov1d-19 dengan 4sma komorb1d. Pengebvmian pelakon sinetron itu menggunakan prot0kol kes1hatan cov1d-19 dengan membungkvs m4yat itu dalam plastik dan meletakkannya di dalam ker4nda.

Love you Aya,” tulis Ummi Pipik memperlihatkan peti jen4zah Soraya Abdullah.

Diketahui, sebelum Soraya Abdullah men1nggal dunia, dia telah dimasukkan ke h0spital selama dua minggu dalam keadaan krit1kal.

Dia juga pernah meminta untuk mencari penderma pl4sma dar4h untuk pemulihannya. Namun, dilaporkan bahawa Soraya Abdullah meningg4l dun1a pada hari Isnin (1/2) semalam.

Soraya Abdullah sering muncul dalam pelbagai iklan produk. Soraya dilahirkan pada 3 Ogos 1978. Sebagai anak seni, dia telah membintangi sejumlah sinetron, seperti Tersanjung, Kehormatan, Hidayah, Lilin Kecil, dan Misteri Ilahi.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber: Murai.my

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Pelakon Soraya Abdullah Menlnggal Dunla, Jen4zah Dibungkus Dalam Plastik"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*