Dr Say Mengaku Kenal Wanita Ini. Tapi Prof Ni Dah Buat Laporan P0lis Pula

Sejak beberapa hari lalu orang ramai hangat memperkatakan satu vdeo tul4r seorang wanita membuat U-turn berb4haya dan kemudian mem4ki pemandu lain hanya kerana beliau di hon.

Lebih menarik perhatian apabila warganet mengorek latar belakang wanita terbabit yang dikatakan bekerja sebagai seorang doktor.

Bercakap mengenai kisah tular itu, pengacara Tanya Doktor, Dr. Say akui mengenali wanita yang bergelar doktor tersebut.

Meskipun mengenali wanita tersebut, namun Dr. Say tidak berniat untuk mengulas mengenai apa yang berlaku sebaliknya menjelaskan tugas insan yang bergelar doktor sememangnya penat sejak di peringkat pengajian lagi.

Bukan sahaja penat malah Dr. Say akui menjadi seorang doktor pada awalnya telah menerima tek4nan yang hebat.

” Harini v1ral kisah seorang doktor di Twitter. Saya kenal doktor tu tapi leave it at that jela eh.

” Saya nak cerita yang penat sebenarnya jadi doktor ni. Penat kenapa? Belajar dah penat, 5 tahun medical school yang mana pembelajarannya menyeluruh kena tahu pasal badan manusia dan pnyaki1t-pnyak1it A sampai Z.

” Habis belajar penat kerja pula, 2 tahun housemanship yang mana tekanan kerjanya toksah cakap, ramai kawan se-houseman saya dapat depressi0n, anx1ety malah ada yang bu-nvh diri masa housemanship ni,” katanya.

Dr. Say berkongsi perkara tersebut di akaun Instagram miliknya.

Beberapa hari lalu, tular di media sosial rakaman dashcam memperlihatkan pemandu kereta yang melakukan pusingan U hingga mengakibatkan kesusahan pemandu lain.

Menerusi muat naik daripada seorang pengguna Twitter dikenali sebagai Fadzli Amin, dia mendkwa bahawa pemandu tersebut merupakan seorang doktor dan telah melakukan prov0-kasi kepadanya selepas melakukan pusingan U.

Meskipun penat, Dr. Say berkata bukan alasan untuk wanita itu mencalarkan kerjayanya sebagai doktor dan dia boleh dikenakan tindakan tatatertib.

” Kerja private sector pun penat sebab kena sentiasa jaga tutur kata, jaga perilaku, jaga air muka kang orang cakap “sombong doktor tu tak tengok muka I pun” atau “doktor tu tak check papepun, terus bagi ubat”.

” Sebab orang pandang tinggi profession ser4ng doktor ni. Kalau motivator saIah cakap “cv-rang itu izin Allah” atau artis saIah perilaku lompat dari balkoni pukul 3 pagi, sekejap je orang move on.

” Tapi kalau doktor buat semua ni, kena dengan netizen satu hal, satu hal lagi kena tindakan tatatertib yg mungkin jeopardize career dia as a doctor,” jelasnya lagi.

Bukan tujuan untuk mengeluh atau menyesal dengan kerjaya doktor yang dipilih namun Dr. Say akui doktor juga mansuai biasa tak terlepas dari membuat kesilapan.

” Saya tak complain sebab saya yang pilih profession ni. Cuma saya nak rakyat tahu yang doktor juga manusia biasa.

” Kami punyai perasaan, kami merasa penat dan kadang-kala kami tak lepas dari melakukan kesaIahan.

” Janganlah terlalu cepat menghukum kami. I know the power is in your hands to blame us, to viral us, to retweet about us but instead of doing all that why don’t u let us know if we are lacking in certain areas so that we can improve ourselves to serve u better?

” Ya saya mengaku yang video itu agak keterlaluan tapi we never know what shes been through lagi-lagi di kala COVlD-19 ni.

” Instead of bIaming why don’t we focus on getting the COVlD numbers down k peeps?” nasihatnya.

Individu yang rakam kejadian kena panggil P0lis

Dalam perkembangan terkini, menurut Fadzli, dia di minta untuk datang kebalai  Polis kerana didakwa memandu dalam keadaa yang berbah4ya dan mengeluarkan kata-kata k3sat

Terdahulu pemandu wanita yang videonya tular gara-gara mengeluarkan kata-kata k.esat terhadap seorang pemandu lain dalam satu pert.engkaran pada Selasa, akhirnya memohon maaf.

Wanita yang dikenali sebagai Prof Madya Dr Bahariah Khalid itu membuat permohonan maaf menerusi akaun Instagramnya, bahariahkhalid.

“Jika saya salah, saya minta maaf. Jika saya betul, saya maafkan semua. Spread the p.ositivity (sebarkan positiviti),” tulisnya pada satu posting yang dimuat naik lewat malam Rabu.

Posting tersebut dimuat naik dengan memaparkan gambar bertulis perkataan ‘MAAF’.

Wanita tersebut menjadi perhatlan ramai sejak Selasa, selepas videonya mengeluarkan kata-kata mak.ian kepada seorang pemandu lain menjadi tular.

Video berdurasi lebih dua minit itu dimuat naik di akaun Fadzmin memaparkan kereta yang dipandu pemuda tersebut hampir sahaja berte.mbung dengan kereta yang dipandu seorang wanita yang membuat pusingan U secara me.lulu.

Pemuda berkenaan kemudian membunyikan hon sebagai tanda tidak berp.uas hati, namun tindakan tersebut meng.undang rasa b.engang pemandu wanita berkenaan lantas mengeluarkan kata-kata mak.ian.

Menerusi satu video berasingan yang dirakam penumpang keretanya, pemandu wanita dalam lingkungan pertengahan umur itu meng.amuk dan mengeluarkan kata-kata k.esat ketika mereka berhenti di lampu isyarat.

Dalam riak wajah m.arah, pemandu wanita berkenaan mendoakan agar pemuda berkenaan dija.ngkiti w.abak C0v1d 19.

Pada mulanya, pemandu wanita berkenaan didakwa merupakan seorang doktor, namun sebaliknya dia adalah staf Universiti Putra Malaysia (UPM).

Universiti Putra Malaysia (UPM) menerusi satu kenyataan pada petang Rabu melahirkan kekes4lan ekoran sikap kakitangan mereka.

Dalam masa yang sama, Hospital Serdang tampil dengan satu kenyataan mena.fikan pemandu wanita berkenaan adalah doktor yang bertugas di hospital berkenaan mahupun kakitangan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM).

Apa kata anda? Kongsikan bersama kami

Sumber:gmpak

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : http://trendingsangat.pw/dr-say-royak-dio-kenal/

 

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Dr Say Mengaku Kenal Wanita Ini. Tapi Prof Ni Dah Buat Laporan P0lis Pula"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*