Sebab Tak Pvas Hati, Youtuber Terkenal Terus Ajak Lima Kereta PkuI Orang, Mngsa Ded4h Kjdian Sebenar

Mngejutkan apabila seorang Y0u.tuber terknal did4kwa bert1ndak gnas memukvI seorang pemain futsaI hingga ced3ra dalam satu kjdian pergdvhan di Gelanggang FutsaI Ferro di Subang semalam.

Dlm kjdian kira-kira pukul 10.20 malam itu, mgsa didkwa diser4ng oleh 25 orang termasuk Y0utuber berkenaan hingga mngaIami keced3raan t3ruk di muka serta badan.

Mnerusi satu video berdurasi lapan saat yang tul4r di laman media sosial menunjukkan aksi pergdvhan itu malah ada yang turut melafazkan kata-kata k3sat.

Difahamkan, pergdvhan tersebut tercetvs selepas mgsa meler4ikan pergdvhan antara dua individu ketika berada di gelanggang futsaI.

Beberapa minit kemudian, salah seorang didkwa datang semula bersama 25 individu lain sebelum memukvI mgsa hingga ced3ra.

Sementara itu, rata-rata netizen mengec4m tndakan itu dengan mendkwa perwatakan individu tersebut sebagai seorang Y0utuber tidak mencerminkan personalitinya di media sosial.

Menurut Bakhtiar Ikhwan, dia selama ini memikirkan Y0u.tuber itu seorang yang baik kerana sering membuat video menolong orang.

” Selama ini fikir baik sangat kerana buat kandungan tolong orang, sdekah sana sini, dsar pvra-pvra. Sebab tak pu4s hati terus ajak lima kereta pkuI orang,” tulisnya.

Perkongsiannya di laman Twitter mendapat lebih 12,OOO ulang ciap selain 10,000 tanda suka.

Mngsa ceritakan kjdian sebenar

Sementara itu, mgsa kjdian pkuI tersebut telah menceritakan kjdian sebenar menerusi lporan poIis yang dibuat beliau.

” Pada jam 9.40pm, semasa saya bermain futsaI di Ferro FutsaI Subang Jaya, berlaku pergduhan antara xx dan xx yang berpunca dari permainan futsaI. Kemudian saya cuba meIeraikan pergduhan tersebut dan mereka telah berdamai dan balik.

” Lebih kurang jam 10pm, xxx datang semula ke gelanggang futsaI bersama kawan-kawannya yang lain lebih kurang 25 orang (5 biji kereta). XX memberitahu abang dia yang saya telah memukvInya. Selepas itu saya seorang diri dikelilingi oleh 12 orang termasuk XX.

” Mereka kemudian memukvI saya menggunakan tangan dan kaki. Ada diantara mereka menggunakan walkie talkie dan juga kelihatan keramb!t.

” Kes4n dari dipukvI itu saya mengalami keced3raan tervk di bahagian muka dan s4kit di bahagian badan atas kening sebelah kanan mata saya telah k0yak kerana dipukvI dengan walkie talkie.

” Selepas itu staf Ferro FutsaI telak menarik saya ke tepi dan menyuruh saya ke klinik untuk dapatkan r4watan selepas itu pihak klinik telah hantar saya ke hospital Subang Jaya untuk mendapatkan raw4tan susulan.

” Kos r4watan di hospital SJMC saya tanggung sendiri yang berjumlah RM2226.85.” ujar mngsa.

Sementara itu menerusi perkongsian Bakhtiar Ikhwan di Twitter, dia turut menyebut mngsa yang bernama Rahimie sebenarnya hanya berniat mahu mel3raikan pergduhan yang berpvnca dari pers3lisihan faham ketika bermain futsaI.

Apapun diharapkan pihak berkuasa dapat mengambil t1ndakan supaya hvkuman setimpal dapat dikenakan ke atas individu terbabit.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber:k0smo

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Sebab Tak Pvas Hati, Youtuber Terkenal Terus Ajak Lima Kereta PkuI Orang, Mngsa Ded4h Kjdian Sebenar"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*