“Tipu la Kalau Suami Kata Tak Nak”- Ramona Zamzam Ded4h Takvt S4kit Lakukan Hubungan S3ks Dengan Suami Selepas Bers4lin

Kelambu d1ngin, topik p4nas yang dibincangkan dalam rancangan bual bicara Borak Kelamin pada Isnin lalu.

Bagi yang terlepas, Borak Kelamin episod kedua mengupas perihal ked1nginan pasangan suami isteri dalam melakukan hubungan s3ksual disebabkan beberapa fakt0r.

Pelakon cantik Ramona Zamzam bercerita mengenai situasi yang pernah dilalui selepas berp4ntang yang disifatkannya sebagai mas4lah kelambu ding1n.

“Seingat saya situasi kelambu ding1n pernah jadi kepada saya selepas ber4nak, terutamanya pada tahun pertama.

“Yang saya perasan selepas berp4ntang, saya takvt dan f0bia untuk bersama suami.

“Ya, saya ikut betul-betul cara berp4ntang 100 hari seperti yang kebanyakan orang amalkan, selepas itu saya rasa terjadinya kelambu ding1n.

“Bukan tak mahu bersama suami, tetapi saya takvt s4kit, mungkin kerana saya bersalin normal. Untuk mengadakan hubvngan int1m itu menakvtkan,” katanya.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by 𝐑𝐀𝐌𝐎𝐍𝐀 𝐙𝐀𝐌𝐙𝐀𝐌 (@ramonazamzam)

Bagaimanapun, suami Ramona, Rami Alashkar tidak mem4ksa malah memahami situasi yang dilalui isterinya itu.

“Tipvlah kata dia tak nak, tapi dia memahami. Dia sangat gentle dan itu membuatkan saya lebih rel4ks, kemudiannya kami berkomunikasi,” tambahnya yang mengakui keinginan untuk bersama suami lebih bertambah selepas bersalin anak sulung.

Sementara itu, Pengasas Bijak Em0si dan Kaunsel0r Keluarga, Ahmad Fadzli Abd Aziz berkata, mas4lah hubungan s3ks dingin antara pasangan suami isteri didorong oleh beberapa fakt0r.

Antaranya mas4lah kesih4tan yang terdiri daripada isv fizik4l dan ment4l terutamanya depresi serta pengambilan ubat-ubatan.

Selain itu, faktor social culture sekeliling, tekan4n tempat kerja, str3s berl3bihan dan gaya hidup kvrang sih4t menyebabkan penurvnan libid0 seseorang.

Borak Kel4min dihoskan oleh Elly Mazlein dan Awal Ashaari yang mengupas isv berkaitan rumah tangga yang sering dianggap tabv atau sens1tif untuk dibincang secara terbuka.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : gempak

 

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Tipu la Kalau Suami Kata Tak Nak”- Ramona Zamzam Ded4h Takvt S4kit Lakukan Hubungan S3ks Dengan Suami Selepas Bers4lin"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*