Menantu Krisdayanti SeIamba Kngsi Vdeo MaIam Pertama Sampai Ulama Tegur

Atta HaIiIintar yang juga Youtuber terkenal Indonesia pernah meraih perhatian ramai apabila dia meIamar kekasihnya AureI Hermansyah menerusi tayangan stesen televisyen nasional RCTI.

Mnerusi Iaporan Detik Hot, Atta HaIiIintar dan AureI Hermansyah telah sah bernikah di sebuah sebuah Hotel Raffles, Jakarta Selatan pada 3 April lalu.

Psangan pengantin baharu ini telah sah bergelar suami isteri pada jam 1.00 petang waktu tempatan.

MajIis tersebut turut kelihatan penyanyi terkenal Indonesia iaitu Krisdayanti mengiringi Atta HaIiIintar ke pelamin pernikahan.

AureI Hermansyah turut menerima mas kahwin berbentuk persiapan alat solat dan wang sebanyak RM100 (Rp 342,021)

Turut dihadiri presiden Jokowi

Malah, pernikahan ini turut dihadiri oleh Presiden Jokowi dan Menteri Pertahanan iaitu Prabowo Subianto. Dua tokoh ini turut menjadi saksi kepada acara pernikahan Youtuber terkenal Indonesia itu.

Di YouTube RCTI turut menjadi medium utama bagi merakam detik bersejarah itu. RCTI turut membuat liputan mengenai acara akad nikah pasangan pengantin itu, selain berkongsikan konsep dekorasi dewan dan rekaan busana pengantin dari pereka fesyen.

Kongsi Video ‘MaIam Pertama’ Di Youtube, Atta HaIiIintar dan AureI terima kec4man

Sementara itu, pernikahan anak perempuan pasangan penyanyi Anang Hermansyah dan Krisdayanti itu bukan sahaja mencuri tumpuan peminat di Indonesia bahkan di Malaysia juga.

Terbaru, nama pengantin baru ini sekali lagi menjadi bualan hangat ntizen selepas Atta HaIiIintar memuat naik klip vdeo ‘maIam pertama’ bersama isteri di akaun Youtube miliknya.

Memetik laporan Suara.Com, Youtuber terkenal ini dipercayai telah memuat naik sebanyak empat sedutan vdeo menceritakan tentang kisah ‘maIam pertamanya’ bersama isteri.

Antara vdeo tersebut adalah “MaIam Pertama Atta AureI“, ”Kamar MaIam Pertama Atta AureI Kamar Raja Salman“.

Seterusnya, “MaIam Pertama AureI di Rumah Atta” dan yang terakhir adalah “Buka Kado MaIam Pertama Atta AureI dan Ibu Jokowi”.

Berdasarkan vdeo pertama yang dimuat naik Atta HaIiIintar memaparkan dia dan isteri berjalan memasuki sebuah bilik di hotel yang sudah dihiasi dengan taburan bunga mawar di atas katil.

Pasangan ini sempat merakam ‘aksi mesra’ mereka berbaring dan berehat di atas katil sambil berbual.

Selain itu, Atta dan isteri turut merakam aktiviti mereka pada keesokan paginya seperti mengemaskan diri dan makan bersama.

Ditegvr Ketua NU

Perkongsian itu secara tidak langsung telah mencetuskan pelbagai reaksi daripada ntizen yang rata-ratanya kurang berstuju dengan tindakan psangan ini yang disifatkan terlalu ‘terbuka’.

Bukan itu sahaja, Ketua Nahdlatul Ulama Pa­pua, Fritz Haryadi dari pertubuhan Nahdlatul Ulama (NU) turut terpanggil untuk memberi ‘teguran’ kepada pasangan ini.

Menurut, Fritz Haryadi, meskipun video yang dimuat naik Atta itu bukanlah berunsur p.0r.n.ogr4fi tetapi ianya dianggap memberi pengaruh ngatif kepada generasi muda.

” Dengan subscribers yang rata-ratanya remaja sekolah, Atta HaIiIintar memuat naik vdeo maIam pertamanya.

” Lima juta tontonan dalam tempoh 24 jam. Ia adalah keb0dohan yang sudah terlalu lama disajikan kepada generasi muda kita.” katanya.

Difahamkan, sehingga kini video tersebut telah mendapat sebanyak 6 juta tontonan dan menerima hampir 33 ribu komen dari ntizen.

Video maIam pertama Atta AureI

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber: trendingsangat

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Menantu Krisdayanti SeIamba Kngsi Vdeo MaIam Pertama Sampai Ulama Tegur"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*