PDRM Update Terkini Dimana Muhammad Sajjad, Tarik Perhatian Ramai

SHAH ALAM: p0lis tidak menolak kemungkinan usahawan kosmetik, Muhammad Sajjad Kamaruzzaman (Nur saj4t) yang kini dalam buruan mungkin berada di luar negara.

Timbalan Ketua p0lis Negara, Datuk Seri Acryl Sani Abdullah Sani berkata, berdasarkan beberapa maklumat diterima, beliau menyifatkan kemungkinan itu – berada di luar negara – agak kuat.

Begitupun, ketika ditanya adakah Muhammad Sajjad berada di Thailand, Acryl Sani berkata pihaknya masih menyi4sat semua maklumat diperolehi.

“Bagaimana dia berada di sana (Thailand) Wallahualam. Mungkin dia menggunakan kaedah tertentu yang memungkinkan dia boleh berada di luar negara. Walau apa sekalipun, kita tidak akan putus asa untuk mengesannya.

“Jadi, apa pun kita akan bantu m4hk4mah syariah untuk mengesan dia (Nur saj4t) kerana kes ini merupakan kes m4hk4mah syariah.

“Kita akan bantu mengikut kemampuan kita dan kita percaya kita telah berusaha dan kalau subjek ini berada dalam negara kita InsyaAllah kita akan dapat jejak dan kesan. Sementara waktu ini kita perlu bersabar dahulu,” katanya.

Beliau berkata demikian dalam sidang akhbar kejayaan Jabatan Siasatan jen4yah Narkotik (JSJN) di Ibu Pejabat p0lis Kontinjen Selangor pada Isnin.

Tambah beliau, pihaknya menerima banyak maklumat mendakwa usahawan itu berada di pelbagai lokasi.

“Maklumat ini macam-macam (diterima). Ada orang kata dia di Johor dan Kelantan. Jadi maklumat itu kita ambil tindakan dengan elemen kita di setiap tempat dan jika betul akan dapat dikesan.

“Tapi apa yang berlaku dia tiada di sana,” ujarnya.

m4hk4mah Tinggi Syariah Shah Alam sebelum ini mengeluarkan waran tangkap terhadap Muhammad Sajjad kerana gagal menghadirkan diri pada sebutan semula kesnya tanpa sebarang sebab pada 23 Februari lalu.

Difahamkan, Muhammad Sajjad bersembunyi sebaik waran tangkap dikeluarkan m4hk4mah.

Berikut reaksi dari netizan

“kecekapan pdrm diuji di saat ini. demi menangkap sorg manusia hybrid yg lgsung tiada kecekapan sehebat komando. rakyat memerhati

“Kejap johor , kejap thailand .. la ni luar negara … luar negara ikut p celah mana ceq oiiii …. dengan sanjut je pun .. dia dah takda punai lagi dahh , tak boleh nak terbanggggg

Terdahulu Usahawan kosmetik, Muhammad Sajjad Kamaruz Zaman, 36, atau saj4t menyatakan rasa rindu terhadap dua anak angkatnya, Syaza dan Syahmi.

Luahan tersebut dikongsikan usahawan yang pernah menghasilkan single, Makhluk Penggoda itu menerusi satu entri di Insta Stories, pagi tadi.

Pada masa sama, saj4t turut akui hari-hari menangis mengenangkan dua permata hatinya itu.

“Aku rindu betul anak-anaku. Sumpah aku rindu. Hari-hari aku menangis. Kenapalah jadi macam ini,” tulisnya yang disertakan dengan emoji tangisan.

Sehingga kini, tidak dapat dipastikan mengenai soal penjagaan dua kanak-kanak yang berusia 5 tahun itu, selepas penjaganya terpalit kontroversi kebelakangan ini.

Terdahulu, m4hk4mah mengeluarkan waran tangkap ke atas saj4t sekitar bulan Februari selepas dia dikatakan gagal menghadiri prosiding sebutan semula pertudvh4n berpakaian menyerupai wanita sehingga menyebabkan agama Islam dipandang hina.

Sejak itu saj4t dipercayai menghil4ngkan diri dan gagal dikesan.

sumber: hmetro

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : https://www.motifviral.dnqj.my

Apa komen anda?

Be the first to comment on "PDRM Update Terkini Dimana Muhammad Sajjad, Tarik Perhatian Ramai"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*