[VIDEO] Baru Kahwin 2 Minggu, Isteri Tak Kisah Dlm4dukan Sekali Komen Mengejvt Suaminya

Sebut sahaja p.oligami, perkataan ini akan buat kaum isteri tak senang duduk. Hakikatnya tak semua wanita sanggup hidup bermadu atau dalam erti kata lain berk.ongsi suami.

Kita selalu dengar ayat yang keluar daripada mulut kaum wanita, ‘ Aku sanggup sendiri daripada hidup bermadu,’. Rata-rata g.olongan wanita pasti sependapat kan?.

Wanita Ini Berbeza Pula, Isteri kepada anak seorang penceramah terkenal Indonesia membuat pengakuan bahawa dia tidak kisah untuk bermadu sekiranya suaminya berhasrat untuk berkahwin lebih daripada seorang di masa akan datang, lapor laman berita Suaracom hari ini.

Pengakuan tersebut disuarakan Nadzira Shafa ketika ditemu bual oleh selebriti dan pelakon terkenal, Oki Setiana Dewi dalam satu paparan di YouTube.

Meskipun baru dua minggu berumah tangga, isteri kepada anak Allahyarham Ustaz Arifin Ilham, Ameer Azzikra itu secara terang-terangan mengaku dia bersedia dimadukan kerana turut berasal daripada keluarga yang mengamalkan p.oligami.

“Sebenarnya, jika bercakap mengenai p.oligami, saya tidak mene.ntang kerana saya berasal daripada keluarga yang berp.oligami. Jadi, saya dapat memahami amalan p.oligami,” katanya ketika menjawab soalan daripada Oki.

Tambah wanita itu, jika suatu hari nanti suaminya membuat keputusan untuk berkahwin lagi, dia ikhlas untuk menerimanya.

“Jika ada wanita yang betul-betul perlu dibimbing (oleh suaminya), saya tidak kisah,” ujarnya.

Sementara itu, pengakuan Nadzira Shafa itu dibalas oleh Ameer Azzikra yang mengatakan bahawa masih terlalu awal untuk dia memikirkan perkara tersebut.

“Kita kan baru berkahwin. Saya masih belum terfikir ke arah itu,” katanya.

Untuk Pasangan Baru Berkahwin, Ini Yang Anda PATUT Tahu

#1. Jadikan rumah anda satu tempat tinggal yang selesa

Ya, faham kadang-kadang pasangan yang baru berkahwin ini keadaan kewangannya tidaklah begitu selesa. Namun jika anda punyai duit lebih, eloklah mempunyai rumah sendiri, tak kira kecil atau besar.

Elakkan tinggal bersama mertua atau bersama ibu bapa anda di rumah mereka. Kalau sementara tidak mengapalah. Namun jika dah sampai bertahun-tahun tu tidaklah berapa elok. Percayalah pada satu tahun pertama perkahwinan itu sangatlah penting untuk anda mengenali pasangan masing-masing.

Waktu itulah pelbagai perangai yang anda tidak pernah ketahui selama ini anda akan tahu. Dan bila baru tahu mulalah tarik muka sana sini. Jadi bila duduk di rumah mertua kan tak manis bermasam muka? Jadi penting anda punyai ‘nest’ anda sendiri. Yang selesa, dan anda berdua boleh kongsi suka dvka.

#2. Meraikan perkara kecil yang dilakukan berdua

Meraikan semua perkara yang dilakukan bersama adalah salah satu rahsia dalam membuatkan perkahwinan kita kekal bahagia.

Menurut kajian yang dilakukan oleh pakar psikologi di UCLA, perkara sekecil apapun yang terjadi, ia seharusnya dilakukan berdua.

Seperti meraikan kejayaan dalam karier; ia sememangnya satu kebahagiaan kecil yang terjadi dalam hidup kita.

Jangan diabai atau diremeh-temehkan. Inilah maksud sebenar dari kalimat berkongsi di saat suka dan duka!

Jangan hanya berkongsi hal sedih, tapi kita juga berkongsi kebahagiaan dengan meraikannya bersama. Baru meriah dan gembira rumah tangga!

Sumber:Kosmo/FB via online malaya

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : http://www.dnq.pw/

Apa komen anda?

Be the first to comment on "[VIDEO] Baru Kahwin 2 Minggu, Isteri Tak Kisah Dlm4dukan Sekali Komen Mengejvt Suaminya"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*