Selepas bed4h 0tak, Izuan Fitri masih terl4ntar… ibu r4yu bantuan tampung k0s perubatan

KEADAAN kesihatan pelakon remaja, Izuan Fitri yang terl4ntar selepas menjalani pembed4han pada bahagian otak di Hospital Kuala Lumpur (HKL) pada 5 Ogos lalu belum menunjukkan perkembangan positif.

Berkongsi mengenai perkembangan terkini, ibunya iaitu Nor Abdul Rani memaklumkan pelakon berusia 19 tahun itu kini dipindahkan ke Institut Perubatan Respiratori (IPR) pada petang Selasa.

Selepas pembed4han keadaan dia masih sama. Dia sedar tapi tak mampu bercakap atau menggerakkan badan. Adik (panggilan untuk Izuan) hanya terbaring di katil sahaja.

Kita pun tak tahu apa yang dia sedang fikirkan, dia hanya diam dan renung setiap orang. Doktor beritahu dia masih perlukan rawatan bagi memantau perkembangan kesihatannya.

Dia perlu menjalani beberapa ujian kesihatan dan kita semua reda menanti apa perkembangannya selepas ini. Sekarang ini sedang menunggu masa sesuai untuk imb4san CT-Scan.

Kasihan tengok dia pun dah kurus sangat sebab tak makan dan hanya terbaring di katil. katanya kepada mStar.

Izuan tak mampu bercakap atau menggerakkan badan, hanya minum susu menggunakan tiub khas.

Pada 31 Julai lalu, pelakon filem One Two Jaga dan Munafik itu dikej4rkan ke Hospital Selayang, Selangor setelah tidak sedarkan dan diser4ng saw4n berikutan peny4k1t batuk ker1nh atau t1b1 yang dihidapi.

Selepas hampir sebulan menjaga anaknya di hospital, Nor yang juga merupakan seorang ibu tunggal berkata dia berdepan kekangan kewangan bagi menampung kos perubatan anak bongsunya itu.

Cumanya kalau ada bantuan mungkin sedikit sebanyak dapat meringankan kesulitan kami ini.

NOR ABDUL RANI

IBU IZUAN FITRI

Katanya, perbelanjaan bertambah besar selepas Izuan terpaksa dipindahkan ke IPR yang memerlukan penyediaan kelengkapan khas untuk pesakit terl4ntar, susu dan ubat-ubatan.

‘Sejujurnya memang saya sedang berdepan kesempitan dari sumber kewangan, semenjak dia s4k1t saya memang tak boleh nak bekerja, dengan keadaan sekarang ni duit banyak digunakan untuk perubatan adik.

‘Dia perlu beli tilam khas untuk pes4k1t terl4ntar, dia juga hanya berg4ntung pada susu dan segala ubat-ubatan kena beli sendiri… memang ribuan ringgit diperlukan untuk memb4yar rawatannya di hospital.

‘Mahu tak mahu, saya kena usaha juga cari duit untuk bayar segala kos perubatan ini… demi kesihatan anak, saya akan usaha. Cumanya kalau ada bantuan mungkin sedikit sebanyak dapat meringankan kesulitan kami ini,’ ujarnya.

Untuk rekod, Izuan mula berjinak-jinak dalam dunia lakonan sejak kanak-kanak dan pernah memenangi beberapa anugerah.

Pelakon filem Butak ini pernah menjulang trofi Pelakon Pembantu Lelaki Terbaik, Anugerah Skrin (ASK) TV3 pada 2015 dan Pelakon Kanak-Kanak TV Terbaik, Anugerah Seri Angkasa (ASA) 2016.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook TrexMedia

Sumber : mStar via http://trendinggiler.pw/

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Selepas bed4h 0tak, Izuan Fitri masih terl4ntar… ibu r4yu bantuan tampung k0s perubatan"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*