[FOTO] Inilah Senarai Selebriti Terkaya di Malaysia

Selebriti di Malaysia tidak kalah dengan selebriti di Asia. Ini terbukti dengan jumlah kekayaan yang tinggi. Terdapat beberapa selebriti dan terkenal di Malaysia dalam filem-filem Hollywood. Artis di Malaysia terdapat banyak, tetapi siapa di antara mereka yang memasuki pangkat artis paling kaya 2017? Dari segi kekayaan, karya seniman adalah profesi yang dapat mendatangkan kekayaan berlimpah. Ramai orang mendambakan profesion ini. Selain terkenal, profesion artis adalah salah satu profesion yang dibayar dengan baik.

Gagasan kekayaan dalam profesi artis memang sangat besar. Bagaimana tidak, seorang artis Malaysia yang membintangi filem atau tajuk sinetron sahaja boleh menjaringkan ratusan ringgit. Sebenarnya, tidak semestinya sesetengah daripada mereka mendapat supermahal berbayar sehingga berbilion-bilion dolar. Itulah hanya 1 filem / tajuk sinetron, bagaimana jika artis bermain di beberapa filem / sinetron, sudah tentu jumlah kekayaan yang dapat dikumpulkan dapat lebih banyak. Belum lagi, jika menambah pendapatan dari iklan yang dibintangi, pasti kekayaan mereka menjadi semakin banyak. Tentu saja, untuk menjadi artis terkaya di Malaysia sangat mudah bagi mereka.

1. Michelle Yeoh

Michelle Yeoh adalah pelakon terkaya di Malaysia dan menduduki tempat pertama di kalangan 10 selebriti paling terkenal di Malaysia dengan nilai bersih AS $ 245 juta. Dia terkenal dengan persembahannya di banyak filem aks1 di Hong Kong. Dia telah diiktiraf kerana peranannya yang dinamik dan dinamik dalam “Tomorrow Never Dies” yang merupakan siri filem James Bond dan juga dalam filem-filem seperti “Dragon Hidden and Crouching Tiger”. Beliau juga telah diisytiharkan “35 Semua Keindahan Skrin kali” oleh People Magazine.

2. Ling Tan

 

Ling Tan adalah supermodel paling terkenal di Malaysia dan dia telah menjadi pemain utama pemodelan antarabangsa dan dia adalah model Asia Tenggara yang pertama untuk mengambil bahagian dalam beratus-ratus pameran fesyen dan telah terkenal oleh jurugambar fesyen terbaik di dunia. Beliau memulakan kerjaya pemodelannya di pertandingan sekolah tempatan di mana dia menjadi yang pertama dan kemudiannya beralih ke pertandingan Model Asia di mana dia menjadi juara dalam pertandingan itu. Ling Tan menganggarkan nilai bersihnya ialah US $ 60 juta dan dia menduduki tempat ke-2 dalam senarai 10 selebriti terkaya di Malaysia.

3. Siti Nurhaliza

Siti Nurhaliza adalah penyanyi terkenal Malaysia, penyampai televisyen dan juga seorang ahli perniagaan wanita dan menduduki tempat ketiga dalam senarai 10 selebriti terkaya di Malaysia dengan nilai bersih AS $ 17 juta. Dia telah memenangi pelbagai pertandingan nyanyian antarabangsa sejak debutnya dan pada 2002 dia dinamakan Voice of Asia selepas memenangi kejuaraan Grand dengan tajuk suara Asia di Kazakhstan. Beliau juga memenangi anugerah Gold dalam pertandingan penyanyi Asia baru di pesta muzik yang diadakan di Shanghai.

4. Maya Karin

Maya Karin adalah pelakon yang paling terkenal dan terkenal di dalam industri pawagam Malaysia serta penyanyi dan selebriti televisyen. Beliau bermula dengan TV3 Malaysia sebagai tuan rumah hiburan yang menjadi tugas utama dan pendedahan kepada kerjaya aktingnya dan menerima tawaran dari banyak pengarah dan pengeluar. Maya Karin menganggarkan nilai bersihnya ialah US $ 14 juta dan dia menduduki tempat ke-4 dalam senarai 10 selebriti terkaya di Malaysia. Dia juga seorang pemuzik dan merilis album pertamanya “Love” pada tahun 2002.

5. Amber Chia

Amber Chia adalah pelakon, model, pembawa acara TV dan duta jenama Malaysia dan juga selebriti terkaya di Malaysia dengan kekayaan bersih bernilai US $ 5 juta dan menduduki tempat ke 7 besar dalam senarai 10 selebriti terkaya di Malaysia. Dia memulakan kerjaya pemodelannya pada usia tujuh belas tahun dan mendapat pengiktirafan dunia ketika dia memenangi Lumba Kecantikan Guess Watch pada tahun 2004. Dia juga dinobatkan sebagai model tahun ini oleh anugerah mode antarabangsa Malaysia. Beliau juga merupakan duta jenama Sony dan L’Oreal

Amber Chia apabila bertudung memang membuatkan ramai jejaka Melayu jatuh cinta. Memang cantik. Lebih cantik dan lebih jelita apabila wajahnya dibaluti tudung. Malah penampilan Amber Chia dengan bertudung dan berjubah ketika majlis pelancaran koleksi fesyen Suci oleh Yatt Hamzah telah menarik perhatian ramai. Mari sama-sama mendoakan agar hidayah tiba kepada model antarabangsa ini.

Menariknya, Amber Chia sendiri mengakui dirinya rasa lebih tenang dan lengkap apabila bertudung. Walaupun dirinya seorang ‘free thinker’, ia tidak menghalang Amber Chia untuk merasai sendiri pengalaman bertudung seperti penganut Islam yang lain. Walaupun ada yang memberi komen negatif, ini adalah satu permulaan yang baik. Kata Amber Chia:-

Saya rasa sangat tenang bila memakai tudung tetapi bila buka tudung, saya rasa macam kosong. Bila saya bertudung, membuatkan saya lebih memahami agama dan budaya Islam. Ramai juga yang puji, kata mereka saya lebih cantik bertudung.

Saya pun rasa betul dan kelihatan cantik bila bertudung. Lagipun apabila bertudung, kita tak perlu lagi nak susah-susah dandan rambut, kan.

Sebagai rakyat Malaysia di mana negara kita mempunyai pelbagai kaum dan agama, saya kira tidak salah jika saya sendiri mengalami pengalaman setiap agama di negara ini. Walaupun, saya seorang free thinker tapi saya suka dan sentiasa ingin belajar mengenai semua agama dan budaya.

Ada kawan-kawan luar negara yang bertanya kepada saya beberapa perkara dan mempersoalkan kenapa saya pakai tudung dan saya terangkan pada mereka yang saya mahu rasa sendiri pengalaman bertudung.

Pada saya, individu bukan Islam memakai hijab atau tidak merupakan satu pilihan. Sewaktu pertama kali saya berkongsi di Facebook gambar saya bertudung, saya menerima hampir 1,000 komen dan rata-ratanya komen positif.

Walaupun begitu, ada juga yang tidak bersetuju dan cuba mengaitkan dengan agama tetapi saya harap saya akan terus menerima banyak lagi komen positif

6. Carmen Soo

Carmen Soo adalah seorang pelakon dan model Cina dari Malaysia dan dia mula beraksi pada usia 17 tahun dan kebanyakannya muncul dalam iklan TV. Dia juga membintangi pergerakan “Cantik” dengan Jackie Chan pada tahun 1999 yang berjaya di box office dan juga dilakukan pada muzik istimewa Aaron Kwok. Dia juga menerima anugerah pelakon paling menjanjikan di Festival Filem Malaysia 2006. Carmen Soo dianggarkan kekayaan bersihnya adalah US $ 4 juta dan dia berada di kedudukan nombor 9 dalam senarai 10 besar selebriti terkaya di Malaysia.

Pada tahun 2004, dia meneruskan kerjayanya selepas menerima tawaran untuk menggambarkan watak Maria dalam filem berjudul ‘Lawatan: Anthology Hungry Ghost’. Peranannya sebagai Maria di filem ini ternyata mampu mendapat banyak perhatian dari berbagai kalangan mulau daripada produser hingga para pengkritik filem pun memuji penampilannya. Sejak itu dia mula mendapat tawaran untuk memainkan filem itu, popularitinya mula memanjat dalam industri hiburan Asia.

7. Nicholas Teo

Nicholas Teo adalah penyanyi Cina Malaysia dan dia membuat wang besar di Taiwan dan ditandatangani di bawah band Muzik Play Taiwan. Dia melancarkan album debutnya pada tahun 2004 dan menerima penghargaan Hito Newcomer terbaik di Taiwan. Nicholas Teo menganggarkan nilai bersihnya ialah AS $ 3 juta dan dia kini menduduki tempat terakhir dalam senarai 10 selebriti terkaya di Malaysia. Beliau dilantik sebagai “Duta Hijau” oleh kerajaan Malaysia untuk menyebarkan kesedaran pencemaran alam sekitar.

Sebelum kembali ke Malaysia, Nicholas belajar di Taiwan, di mana beliau memenangi Penyanyi Terbaik dalam persaingan di kalangan semua universiti di Taiwan. Selepas itu, dia telah didatangi dan bertanya sama ada dia akan mendaftar dengan sebuah syarikat sebagai penyanyi back-up (penyokong vokalis, untuk menyelaraskan dengan vokalis), yang kemudiannya diabaikan Nicholas. Beliau kembali ke Malaysia tanpa menamatkan pengajiannya dan menyertai pertandingan nyanyian “2002 Astro Talent Quest”. Nicholas memenangi tempat pertama dengan lagu 黄昏 (huang hun), yang pada asalnya dinyanyikan oleh Zhou Chuan Xiong. Ini menyebabkan Nicholas menandatangani kontrak di Taiwan dengan Music Road pada tahun 2003.

Sumber : SweetNutella via beritasteady

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook TrexMedia

Sumber : www.jutawan.bbn.my via riverbed.me

Apa komen anda?

Be the first to comment on "[FOTO] Inilah Senarai Selebriti Terkaya di Malaysia"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*