Dengar Jer Sajad Kena Tah4n, Adik Sajad Mula Bersuara Menceritakan Apa Terjadi Hingga Berjurai Air Mata

” Saya juga harap dia sempat diberi satu lagi peluang kerana sepanjang hidupnya, dia adalah seorang yang baik, anak yang patuh dan seorang yang taat.

” Saya minta masyarakat dan sesiapa juga yang mengikuti perkembangan Ajad untuk mendoakan kebaikan untuk dirinya seperti mana kami sekeluarga mendoakan semua.

” Memang ujian ini brat untuk saya dan keluarga, bagaimana perasaan kami ini hanya Allah SWT yang tahu,” kata Nur Mustika Kamaruz Zaman.

Instafamous berusia 33 tahun itu berkata, sebagai adik yang rapat dengan Muhammad Sajjad Kamaruz Zaman yang lebih dikenali sebagai Nur Sajad, dia hanya mampu mendoakan agar Nur Sajad kuat dan berjaya menmpuh ujian hidup.

Katanya, kali terakhir dia bertemu usahawan kosmetik itu Februari lalu sebelum dia menghilangkan diri.

” Saya tegur dia mengenai tndakannya yang menimbulkan kntroversi dan selepas itu saya tak tahu di mana.

” Apapun saya boleh katakan, sebagai manusia, Ajad seorang yang baik, bertanggungjawab dan sangat suka membantu orang.

” Saya sendiri pun tak mampu buat seperti mana dia. Sebab itu saya harap orang ramai tidak hanya menghukvm atau meIabel dia tervk dan sebagainya.

” Sebaliknya beri dia dorongan dan semoga semua kesilapan sempat diperbetulkan,” katanya ketika ditemui Harian Metro, semalam.

Ditanya mengenai kisah Nur Sajad yang ditaha.n di ThaiIand, Mustika berkata, dia hanya tahu melalui laporan HarianMetro, Isnin lalu.

Katanya, dia dan keluarga tidak mahu mengeruhkan lagi keadaan namun mempersoalkan kesahihan perkara itu.

” Sebelum ini bila dia ditaha.n, ada bukti gambar dan vdeo, jadi mana buktinya? Saya juga menerima terlalu banyak pertanyaan mengenai keadaan dia namun saya tidak boleh komen kerana saya tidak tahu.

” Sebagai adik, saya hanya mampu doakan dia. Sama ada dia balik (ke Malaysia) atau tak, saya sendiri tak tahu,” katanya.

Isnin lalu, HarianMetro meIaporkan misteri ‘kehiIangan’ usahawan Nur Sajad kini terjawab apabila dia dilaporkan sudah ditaha.n pihak imigresen ThaiIand pada 8 September lalu hasil maklumat pihak brkuasa Malaysia.

Selain dari itu, dikatakan Nur Sajad kini dikenali dengan nama BeIIa.

Mahu bantu

Dalam pada itu, pihak berkuasa agama tidak akan menyusahkan usahawan ksmetik, Muhammad Sajjad Kamaruz Zaman yang mahu dikenali sebagai Nur Sajad, sebaliknya akan membantunya.

Mufti Pahang Datuk Seri Dr Abdul Rahman Osman berkata, matlamat majlis atau jabatan agama Islam adalah untuk menyelamatkan bukannya untuk menyusahkan.

” Jika Muhammad Sajjad melarikan diri ke luar negara disebabkan takvt dengan pihak brkuasa Islam di negara ini, maka tanggapannya salah.

” Bukan bermaksud, apabila did3nda semata-mata, itu tujuan utama. Sebab konsep Islam, menghukvm bukan untuk membin4sakan, sebaliknya tujuan sebenar adalah memberikan keinsafan.

” Tak perlu bimbang (untuk Muhammad Sajjad pulang). Tujuan kita dengan orang Islam bukannya kita hendak meny3ksa dia atau menyusahkannya,” katanya.

Menurut beliau, memang Rasulullah SAW menyuruh kita supaya menyelamatkan individu yang memerlukan.

” Kalau dia susah kita bantu. Jika ak1dahnya tidak betul, kita nasihati supaya kembali ke jalan yang benar dan bert4ubat. Itu tugas kita.

” Kalau dia Iari dengan sebab itu, mungkin itu siIap faham dia kepada pihak brkuasa agama Islam.

” Kita ada di sini untuk menyelamatkan ak1dah umat Islam, kesusahan dan sebagainya…yang sepatutnya membantu orang Islam tentulah orang Islam jugalah,” katanya.

Beliau berkata, oleh kerana Muhammad Sajjad sudah pun berada di luar negara, maka pihak kedutaan dan Kementerian Luar perlu mengambil tndakan untuk mempermudahkan urusan membawanya pulang ke tanah air.

Sumber:hmtero

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook TrexMedia

Sumber : https://www.lamanhiburan.pw/

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Dengar Jer Sajad Kena Tah4n, Adik Sajad Mula Bersuara Menceritakan Apa Terjadi Hingga Berjurai Air Mata"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*