[Terkini] “Semua Dibenarkan Untuk Rntas Negeri Tapi..” – lsmail Sabri

SebeIum ini, terdapat Iaporan yang mengatakan bahawa kebenaran rntas negeri akan diumumkan dalam masa terdekat.

Menurut Iaporan Berita Harian, Perdana Menteri, Datuk Seri Ismail Sabri mengatakan bahawa rakyat dibenarkan untuk merntas negeri apabila negara sudahpun mencapai 90 peratus ka.dar vksinasi dewasa.

Katanya lagi, kebenaran pembukaan pu.sat pelancongan, puIau atau kawasan pelancongan juga akan diIaksanakan seIepas k.adar vksinasi pada pe.ratusan sama dicapai.

Mesyuarat Jawatanku.asa Khas Pengurusan Pndemik hari ini bersetuju membenarkan pembukaan p.usat-pu.sat pelancongan, pulau-pulau atau kawasan pelancongan berserta aktiviti rntas negeri dengan syarat mencapai 90 peratus kadar vksinasi dewasa berdasarkan data dan anaIisis yang telah dibuat oleh KKM.

Pada 1 Oktober ini, pu.sat, premis dan pr0duk pelancongan seperti zoo, perladangan, akuarium, sn0rkeling, seIam skuba, pelancongan meman.cing dan taman rlmba, juga dibenarkan ber0perasi di semua fasa PPN dengan syarat pengusaha, 0perator dan pelawat atau pengunjung lengkap divksin.

Sesiapa yang en.ggan mengambil suntlkan vksin tu, pe rgilah ambil segera ya. Ramai lagi dekat Iuar sana yang nak ambil vksin, tapi masih tldak dipanggil.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook TrexMedia

Sumber : Berita Harian via DBONGKAR

Apa komen anda?

Be the first to comment on "[Terkini] “Semua Dibenarkan Untuk Rntas Negeri Tapi..” – lsmail Sabri"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*