‘Tak Mampu Beli Pampers Dan Susu’ – Pernah Hidup Sus4h, Farra Inalis Bagi Semangat Buat Ibu Tunggal

Isteri kepada penyanyi rap, Caprice, Farra Inalis mengakui kehidupan sebagai seorang berstatus j4nda dan ibu tunggal benar-benar mencabar.

Farra Inalis atau lebih mesra dengan panggilan Elis berkongsi perkara itu menerusi coretan panjang di akaun Instagramnya.

Menurut Elis, saat pencer41annya merupakan pengalaman paling pah1t buat dirinya lebih-lebih lagi apabila status j4nda itu sering dipandang serong oleh masyarakat.

 

“Sedikit perkongsian tentang perjalanan hidup Elis hanya bertujuan untuk memberi semangat kepada ibu tunggal di luar sana atau wanita-wanita yang rasa diri mereka tak cukup bagus dan hilang keyakinan diri.

“Elis pasti semua yang pernah merasai perpisahan atau bercer41 memang pengalaman paling pahit untuk di telan.

“Ibarat j4tuh ke lubang yang paling dalam dan gelap, hilang segala hala tuju, terasa dunia gelap gelita serta merta. Paling sedih bila “j4nda” selalu dipandang ser0ng oleh sesetengah pihak!” coretnya.

Bercerita lanjut mengenai kehidupannya, Elis berkongsi dia pernah melalui kesusahan sehingga mengalami depr3si.

“Elis start dari zero, pernah hanya ada duit RM15 dalam purse dan pergi mamak untuk beli nasi goreng (makan half petang, half malam) untuk survived.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by ________🦋ELIS🦋_______ (@farra_inalis)

“Diri ni rasa useless g1la, tak boleh beli mainan untuk anak dan Elis terpaksa sacrifice untuk beri hak jagaan anak pada my ex demi kebaikan dia.

“Sebab Elis tak mampu untuk beli pampers and susu adik time tu, pergi kerja naik motor, sebab memang tak boleh nak afford minyak kereta. Elis depr3ssed, menangis setiap malam,” kongsinya.

Tidak cepat mengalah, Elis bagaimanapun berusaha memperbaiki kehidupannya tanpa putus asa.

“Aleesya ibarat malaikat yang Allah pinjamkan untuk bagi kekuatan supaya Elis terus usaha dan berjuang tanpa rasa putus asa.

“Elis pernah kerja berdiri depan bank untuk bagi brochure, Elis pernah pergi ketuk pintu rumah-rumah flat untuk cari sales,

“Elis pernah jaga booth dalam Tesco kejar-kejar customer, pernah naik moto dalam hujan atau panas. Kereta nak kena tarik sebab tak bayar 3 bulan ++.

“Macam-macam lah! Kalau fikir balik memang tak masuk akal dan tak tahu macam mana Elis boleh hadap smua ni. “Tapi satu benda Elis nak beritahu… Percayalah, setiap dugaan yang kita lalui tu akan melonjakkan kita ke level lain, pemikiran akan lebih matang!

“Sesiapa sahaja boleh berjaya, boleh capai apa yang mereka impikan. Paling penting USAHA! Jangan pernah ragu dengan janji Allah.

“Dia tak pernah menipu… Alhamdulillah, rupanya Allah nak bagi rezeki yang melimpah ruah selepas segala kepahitan yang Elis lalui sebelum ini.

“Setiap orang dugaan berbeza, yang tengah ada masalah sekarang. Elis faham sangat apa korang rasa, Elis doakan korang sabar dan kuat okay,” coretnya.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by ________🦋ELIS🦋_______ (@farra_inalis)

Terdahulu, foto Caprice yang sedang menyarung cincin di jari manis seorang gadis mencetuskan pelbagai pertanyaan netizen.

Berita tersebut pada mulanya dikongsi oleh individu bernama Yasser Khan menerusi ruangan Insta Story miliknya.

Bagaimanapun perkongsian itu dikongsikan semula oleh penyanyi dan pelakon, Azira Shafinaz.

Seakan mengesahkan berita gembira itu, Caprice kemudiaannya berkongsi sepotong video daripada majlis pernikahannya bersama Elis di akaun Instagramnya.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook TrexMedia

Sumber : gempak via trendinggiler

Apa komen anda?

Be the first to comment on "‘Tak Mampu Beli Pampers Dan Susu’ – Pernah Hidup Sus4h, Farra Inalis Bagi Semangat Buat Ibu Tunggal"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*