Salah Guna D4dah, Ini Hukvman Yg Dikenakan Sampai Buat Nia Ramadhani Menangis Depan Tuan Hakim

Kes salah laku dad5h yang melibatkan selebriti Nia Ramadhani bersama suaminya, Ardi Bakrie dan pemandu peribadi mereka ‘berakhir’ dengan hukum4n masuk penj4ra.

Nia dan suaminya serta pemandu, Zen Vivanto dilaporkan dijatuhkan hukum4n penj4ra setahun. Hukuman tersebut diputuskan oleh majelis hakim yang diketuai Hakim Ketua Muhammad Damis di Pengadilan Negeri (PN) Jakarta Pusat, hari ini.

“Hukuman yang patut dijatuhkan kepada para terdakwa adalah hukuman penj4ra kerana terdakwa Zen Vivanto, Nia Ramadhani dan Ardi Bakrie telah terbukti secara sah dan meyakinkan melakukan kesalahan,” kata Muhammad Damis seperti dilaporkan Kompas.

Sebaik mendengar keputusan hukuman yang dijatuhkan kepadanya, Nia dilihat menundukkan kepala dan menitiskan air mata. Ardi pula didakwa melihat keadaan isterinya yang menangis.

Selain Nia, ada ahli keluarga dan sahabat termasuk pengurus pelakon tersebut menangis dengan keputusan penjara setahun yang dikenakan kepada mereka bertiga.

Jika mengikut kesalahan, mereka berdepan penj4ra sehingga empat tahun.

Diasak soalan wartawan, Nia Ramadhani jalan keluar mahkamah dengan tangisan (minit 2:30)

Tidak terhenti di situ, puluhan wartawan juga telah berkerumun penuh di keliling mereka sambil mengajukan pelbagai persoalan di luar mahkamah. Akibat terlalu berhimpit-himpit, terlihat pelakon Sinetron berkenaan juga sukar meneruskan pergerakannya. Sekali lagi terlihat Nia menangis seakan-akan tertekan dengan asakan yang dibuat.

Bila Tuan Hakim putuskan mereka tak wajib rehabilitasi, ia bertentangan dengan fakta (minit 5:20)

Jelas pihak peguam penasihat mereka iaitu Wa Ode Nur Zainab, nampaknya dia kurang bersetuju dengan keputusan akhir mahkamah sebentar tadi. Hal ini kerana, dia merasakan Nia dan suaminya seharusnya layak diberikan ruang menjalani proses rehabilitasi (pemulihan) berbanding terus dipenjarakan. Pun begitu, dia sangat menghormati apa jua yang telah diputuskan oleh Tuan Hakim.

Sebelumnya, mereka bertiga diarahkan menjalani proses pemulihan di sebuah pusat pemulihan di RSKO Cibubur selama 12 bulan.

Mereka bagaimanapun hanya sempat menjalani pemulihan selama lima bulan di pusat pemulihan Fan Campus, Cisarua, Jawa Barat.

Terdahulu pemandu peribadi pasangan tersebut telah ditahan polis selepas didapati memiliki dad5h jenis s5bu seberat 0.78 gram pada pertengahan tahun 2021.

Penangkapan tersebut membawa polis kemudian menahan Nia bersama sebuah alat menghisap sabu sebelum suaminya datang menyerah diri di balai polis pada hari sama.

Nia Ramadhani Dan 6 Fakta Hidup, Terkini Ditangkap Kerana D4dah

Siapa yang tidak kenal dengan pelakon sinetron Bawang Putih Bawang Merah yang satu ketika dulu mendapat sambutan hangat di Malaysia.

Sebentar tadi, gempar apabila pelakon popular Indonesia, Nia Ramadhani dan suaminya, Ardi Bakrie dilaporkan ditahan polis atas dakwaan penyalahgunaan d4dah.

Hal ini turut disahkan oleh Ketua Perhubungan Awam Polis.

“YA, KITA ADA BUKTI BAHANNYA (D4DAH) DAN MEREKA SEDANG DISIASAT.“SAYA YANG MENGARAHKAN PENAHANAN MEREKA,” KATA YUSRI KEPADA CNN.

Setakat ini, belum ada sebarang reaksi daripada pihak pengurusan Nia dan Ardi.

Untuk info Nia, yang telah berkahwin dengan Ardi sejak 2010, telah mengurangkan kesibukannya sebagai pelakon wanita setelah menjadi sebahagian daripada keluarga Bakrie. Berikut adalah serangkaian fakta mengenai Nia Ramadhani:

Mula meraih populariti sebagai artis setelah terjun ke dunia lakonan. Dia telah berlakon sejak tahun 1998 melalui sinetron Saras 008.

Nia Ramdhani hingga kini popular sebagai watak antagonis dalam sinetron Bawang Merah Bawang Putih sebagai Siska atau The Bawang Merah. Wanita berusia 31 tahun ini turut berlakon dalam Anakku Bukan Anakku, Benci Jadi Cinta, Ratapan Anak Tiri, Cinta Kirana, Alisa, hingga sinetron terakhirnya pada tahun 2013, Putri Number Satu.

2. Pernikahan Jadi Perhatian

Nia Ramadhani memilih untuk berhenti berlakon setelah berkahwin dengan Ardi Bakrie. Nia dan Ardi berkahwin pada 1 April 2010. Perkahwinan mereka pada masa itu menjadi perhatian bukan hanya kerana perbezaan usia antara keduanya. Nia pada masa perkahwinan berusia 20 tahun, sementara Ardi berusia 31 tahun.

Apa yang juga menjadikan perkahwinan mereka sebagai pemandangan adalah cincin. Nia Ramadhani dan Ardi Bakrie memilih cincin perkahwinan yang dihiasi dengan darah mereka.

“Ini adalah gabungan darah kita. Ini menunjukkan bahawa kita sekarang hidup bersama dalam satu dunia,” kata Nia ketika dia bertemu Ardi setelah upacara pernikahan di Grand Ball Room Hotel Mulia Senayan pada waktu itu.

3. Dikurniakan 3 Orang Anak

Nia Ramadhani dan Ardi Bakrie mempunyai tiga orang anak. Anak pertama mereka, Mikhayla Zalindra Bakrie, dilahirkan oleh Nia pada 2 Jun 2012.

Pada 17 November 2017, Nia melahirkan anak keduanya, seorang lelaki. Kanak-kanak itu bernama Mainaka Zanatti Bakrie.

Dan pada 10 Mei 2017, bintang filem Possessed melahirkan anak ketiga yang juga anak lelaki. Nama anak ketiga Nia dan Ardi Bakrie ialah Magika Zalardi Bakrie.

4. Tak Lekang Dengan Kontroversi

Kehidupan Nia Ramadhani sebagai isteri Ardi Bakrie sering menjadi perhatian netizen. Bermula dari gaya fesyen seksi yang dicemuh netizen kerana memiliki gelaran hajah. Sehingga tindakannya dianggap tidak profesional ketika menjadi tuan rumah TikTok Awards.

Malah, hal-hal remah berkaitan kehidupan Nia juga menjadi kontroversi. Seperti ketika Ardi Bakrie memuat naik momen ketika isterinya tidak dapat mengupas buah salak. Pengakuan Nia tak pernah naik kapal terbang jenis ekonomi dan tiba-tiba tingkah laku Nia Ramadhani mengejutkan netizen.

‘Saya dari dulu memang kaya, tak pernah naik pesawat ekonomi’ – Nia Ramadhani

5. Hobi Dan Sukan Mahal

Nia Ramadhani melakukan pelbagai hobi yang dianggap mahal sepanjang pandemik Covid-19 ini melanda. Nia Ramadhani mula berminat dengan golf pada bulan Jun 2020. Dia bermain golf dengan adik iparnya Gita Janu dan pembantu dan rakan baiknya Theresa Wienathan.

‘Siska’ turut ninat sukan mahal lain seperti menunggang kuda. Kaya kan..hehe

6. Nia Ramadhani dan Girl Squad

Nia Ramdhani dan rakan-rakannya, Girl Squad, membuat adegan pada tahun 2019. Bermula dari gaya mewah mereka hingga aksi Girl Squad melakukan perjumpaan sosial berlian.

Hmmm….hidup kaya raya pun susah juga…banyak dugaannya.

Foto: Kompas

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook TrexMedia

Sumber : http://trendingsangat.pw/

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Salah Guna D4dah, Ini Hukvman Yg Dikenakan Sampai Buat Nia Ramadhani Menangis Depan Tuan Hakim"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*