“Tak Lama Dah Tu…” Shila Amzah Tak Ser1k, Terbuka Terima Cinta Baharu, Ded4h Ciri2 Bakal Penganti

KUALA LUMPUR: Keruntuhan rumah tangga tidak sesekali membuatkan penyanyi yang menempa nama di negara Tembok Besar China, Shila Amzah, 32, serik untuk kembali mencari calon suami.

Meskipun hatinya pernah patah seribu disebabkan mahligai dibina atas dasar cinta berkec4i di pertengahan jalan, namun, penyanyi lagu Tiada Dirimu itu enggan menghukvm diri dan terus merintih, sekali gus menolak kebahagiaan yang hadir di depan mata.

“Saya tak pernah serik untuk kembali bercinta dan mendirikan rumah tangga. Malah, pintu hati ini juga terbuka menerima kehadiran orang baharu.

“Untuk apa saya terus merintih atas kegagalan rumah tangga? Saya masih muda dan berhak mengecapi kebahagiaan yang belum pernah dirasakan sebelum ini.

“Lagipun, saya tak boleh pukvl rata dengan menyatakan semua lelaki sama. Perempuan juga tidak semuanya sempurna.

“Sebagai manusia, kita ada kelebihan dan kekurangan. Jadi, saya kena berkompromi kerana manusia tiada yang dilahirkan sempurna,” katanya kepada BH Online.

Ditanya apakah ciri-ciri lelaki yang bakal menjadi calon suami, pemilik nama lengkap, Nur Shahila Amir Amzah mengakui, dia tidak lagi cerewet seperti sebelum ini.

“Jika dahulu, saya sukakan lelaki tinggi dan bijak, namun, saya tiada kriteria tertentu, kali ini. Cukuplah, jika kami mempunyai keserasian.

“Kalau boleh biarlah bicara kami senada. Guna bahasa cinta sama dan jika berg4duh pun, guna bahasa serupa.

“Penatlah apabila pemikiran tidak sama kerana ia akan membuatkan keadaan semakin rumit,” luahnya dalam satu pertemuan bersama sekumpulan pengamal media diadakan di Restoran Puteri, Sungai Penchala, Kuala Lumpur, kelmarin.

Shila tidak menolak kebenaran ramai lelaki cuba mendekati termasuk golongan artis selepas empat bulan bercer4i. – NSTP/Amiruddin Sahib

Diusik pertanyaan apakah kini menjadi buruan lelaki yang mahu menagih cinta, Shila tidak menolak kebenaran itu.

“Ramai lelaki cuba mendekati, ada artis dan orang biasa.

“Saya juga terbuka jika ditakdirkan bertemu jodoh dengan lelaki bangsa as1ng. Ini kerana saya tidak meletakkan bangsa atau agama sebagai sesuatu yang mustahak.

“Ada kalanya lelaki bangsa asing yang mendalami agama Islam mampu membimbing kita ke arah lebih baik.

“Cuma, saya akan mengelak jika lelaki itu milik orang,” ungkap Shila.

Februari lalu, menerusi perkongsian menerusi Instagram, Shila mengesahkan bercer4i dengan bekas suami, Haris Idraki Elias.

Menerusi entri itu, Shila melahirkan rasa syukur selepas urusan percer4iannya selesai dan berjalan lancar.

Beralih perkembangan kerjaya seni, Shila memaklumkan bakal mengeluarkan beberapa single termasuk lagu duetnya bersama penyanyi Liza Hanim.

“Saya dan Liza rapat selepas menyertai program realiti. Selepas mencapai kata persetujuan, kami mencari komposer dan terhasil lagu Bahagiakan Dia ciptaan Aliff Iskandar.

“Berdasarkan kualiti dan penyatuan vokal, saya yakin lagu Bahagiakan Dia adalah karya untuk ke Anugerah Juara Lagu (AJL),” ujar Shila optimis.

Selain lagu duet, Shila juga bakal muncul dengan lagu solo yang disifatkan sebagai penjelasan kepada punca perceraiannya dengan Haris.

“Lagu berjudul Jauh Hati saya cipta pada hari kami bercer4i. Pada siang, talak dilafazkan, malam pula saya siapkan lagu ini.

“Saya mengambil masa menyiapkannya dalam tempoh 12 minit.

“Sukar untuk dijelaskan apabila ada yang bertanya mengenai percer4ian kami. Justeru, saya harap lagu Jauh Hati mampu menceritakan segala-galanya.

“Ia umpama luahan perasaan saya terhadap apa yang berlaku,” cerita Shila jujur.

Hasil perkongsian hidup selama empat tahun, Shila dan Haris dikurniakan cahaya mata lelaki, Seth Uwais yang kini berusia setahun.

Shila memaklumkan urusan kerjaya seninya tidak lagi diuruskan bapanya, sebaliknya dikendalikan agensi luar negara.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook TrexMedia

Sumber : BH

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Tak Lama Dah Tu…” Shila Amzah Tak Ser1k, Terbuka Terima Cinta Baharu, Ded4h Ciri2 Bakal Penganti"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*