Dakwaan Merancang Kem4langan Membabitkan Arwah Isteri, Suami Dnars Akhirnya Tampil Menjawab

Selepas tiga tahun berdiam diri, suami kepada pengasas produk kecantikan Dnars Skincare, Allah yarham Faziani Rohban Ahmad yang meninggal dunia pada 18 Mei 2019, akan mengambil tindakan undang-undang terhadap pihak yang didakwa memfitnahnya di media sosial.

Datuk Ahmad Shah Rizal Ibrahim dalam sidang media hari ini berkata keputusan itu diambil selepas berbincang dengan keluarganya kerana berasakan fitnah berkenaan terlampau berat dan ia sebagai cara terbaik menyelesaikan kemelut itu.

“Kata-kata tidak berasas serta tuduhan keras, kononnya saya telah merancang kema langan membabitkan arwah isteri saya (sehingga terkorban), memang tidak wajar sama sekali.

“Tuduhan bahawa kema tian Allah yarhamah isteri saya dirancang adalah fitnah besar dan amat jelek sekali,” katanya.

Menurut Ahmad Shah Rizal, selama ini beliau memilih untuk mendiamkan diri kerana berharap perkara ini dapat diselesaikan menerusi musyawarah keluarga dan menganggap perselisihan faham sebelum ini hanyalah bersifat sementara.

“Namun, kemelut itu berlanjutan dan menjadi semakin teruk, hari berganti hari dan keadaan ini memang tidak disangka dan saya amat terkilan dengan sikap sesetengah pihak seperti adanya udang di sebalik batu,” katanya.

Menurutnya, pelbagai tuduhan dilemparkan itu tidak benar dan tidak berasas berikutan disimpulkan netizen selepas membaca artikel portal berkenaan pada 16 dan 17 Jun lalu.

“Antara komen-komen netizen yang berunsur fitn4h adalah tuduhan kema tian isteri saya adalah satu kema langan yang dirancang, rumah tangga saya sudah bermasalah ketika arwah masih hidup sehingga saya merancang pembu nuhan arwah melalui kema langan.

“Tuduhan saya menjalinkan hubungan di luar perkahwinan semasa arwah masih hidup sehingga saya merancang kema langan itu serta proses membawa balik arwah isteri dari Thailand ke Kelantan tidak dijalankan mengikut lunas undang-undang kerana saya seolah olah berusaha menyembunyikan sesuatu.

“Selain itu, pelbagai tuduhan berkenaan wang tunai, barang-barang milik arwah isteri, pertukaran saham syarikat dan sebagainya,” katanya.

Katanya, dia hanya mengetahui pihak keluarga isterinya membuat laporan polis menerusi laporan media, namun hingga kini dia belum dipanggil pihak berkuasa untuk memberi apa-apa kenyataan.

“Jadi, saya mengambil tindakan ini bagi mempertahankan maruah, imej serta nama baik saya dan keluarga serta menjaga kepentingan dan keselamatan lima anak termasuk seorang daripadanya anak hasil perkongsian hidup bersama Allah yarham Faziani yang terkesan dari segi emosi dan mental selain memberi amaran kepada pihak berkaitan menghentikan fitnah mereka,” katanya.

Sementara itu, peguamnya, Nik Zarith Nik Moustpha berkata setakat ini mereka sudah mengenal pasti beberapa individu termasuk netizen yang menggunakan akaun sebenar yang membuat tuduhan terbabit.

“Kita akan menghantar notis tuntutan termasuk menuntut permohonan maaf secara terbuka dalam tempoh terdekat dan jika tidak kita akan teruskan saman malu dan fitnah,” katanya.

Sebelum ini, media melaporkan keluarga Allahyarham Faziani yang meninggal dunia pada 18 Mei 2019 membuat laporan polis menuntut siasatan lanjut dilakukan terhadap kema tian mangsa yang disyaki terdapat unsur lain selain laporan turut dibuat kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

Pada 21 Jun lalu, keluarga Allahyarham sekali lagi membuat laporan polis bagi memohon siasatan berhubung isu resolusi pertukaran pemilikan saham syarikat pengasas produk kecantikan itu.

VIDEO:

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook TrexMedia

Sumber : bharian

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Dakwaan Merancang Kem4langan Membabitkan Arwah Isteri, Suami Dnars Akhirnya Tampil Menjawab"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*