“Nak gurau tak kena tempat” – 4 Remaja Ditah4n Selepas ‘tiipu’ Petugas Kesihatan, Mengaku Positif Covld-19

V1irus Cov1id-19 ini bukanlah sesuatu perkara yang kita boleh buat main-main, semua negara masih usaha dalam memutuskan rantaian vi1rus ini dengan memandang serius pada mereka yang terkena jangki1tan.

Namun, masih ada manusia yang jadikan vi1rus ini sebagai bahan gurauannya. Dikatakan bukan pada rakannya tetapi pada pegawai keselamatan! Orang tengah dalam masalah besar, kau nak ajak bergurau pulak.

Seramai empat remaja telah ditah4n di Bone, Sulawesi, Indonesia kerana melakukan ‘pr4nk’ pada petugas perubatan di hospital dengan cara berpura-pura dij4ngkiti Cov1id-19, lapor Kompas TV.

Menerusi lap0ran, salah seorang daripada 4 remaja itu telah berlakon kononnya sudah dijangki1ti Cov1id-19 dan terus dibawa ke Hospital Awam Tenriawaru Watampone.

Selepas menerima lap0oran, pihak petugas di hospital tersebut bertindak dengan pantas untuk membantu mereka mengikut prosedur yang ditetapkan.

Ketika seorang remaja itu dibawa untuk menjalani pemeriksaan, barulah mereka mengaku semua yang dorang buat tu hanya ‘pr4nk’ semata-mata.

Pihak hospital mengambil keputusan untuk melap0rkan kejadian tersebut kepada pihak berkuasa dan mereka telah pun diberi hukvman oleh pegawai berkenaan.

Walau bagaimanapun , 4 remaja ini telah membuat permohonan maaf secara terbuka di Indonesia. Salah seorang dari mereka juga mengaku sebenarnya mereka lakukan ‘pr4nk’ dalam keadaan tidak sedarkan diri sebab m4buk.

Video permohonan maaf tersebut dimuat naik oleh akaun Instagram lambe_turah.

Tolonglah, sekarang para medik tengah usaha dalam menangani wab4k ni. Kesian mereka tau, jom kita doakan semoga para medik seluruh negara di beri perlindungan.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Sumber : LM

 

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Nak gurau tak kena tempat” – 4 Remaja Ditah4n Selepas ‘tiipu’ Petugas Kesihatan, Mengaku Positif Covld-19"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*