Antara syarat untuk Rihana 0ksana dan bayi nya untuk terima dana amanah bernilai lebih RM1 Juta

Sultan Kelantan dilap0rkan telah menawarkan dana amanah (trust fund) untuk b@yi yang dilahirkan mantan isterinya, Rihana 0ksana Petra berjumlah 195,000 pound (RM1.03 juta) dengan pelbagai syarat.Antaranya, b@yi itu, Tengku Ismail Le0n Petra, 5 bulan, mestilah dibesarkan sebagai Islam dan tidak boleh menghubungi Baginda sama sekali.

Syarat perjanjian antara pasangan itu dilaporkan DailyMail UK sebelum Rihana memulakan pros!ding di sebuah mahk@mah di Moscow untuk meminta ujian DNA membuktikan bahawa b@yi itu adalah zuriat Sultan Muhammad V.

Walaupun pihak Istana dikatakan telah menaf!kan gambar² b@yi itu menyerupai Baginda, sumber DailyMail melap0rkan bahawa pihak Sultan pernah menawarkan jumlah RM1 juta itu dengan pelbagai syarat.

Menurut sumber itu lagi, Leon mesti dibesarkan sebagai Islam Sunni dan diwajibkan menghadiri sekolah agama.

Dana amanah itu boleh dikeluarkan sebanyak 1,160 pound (RM6100) sebulan sebagai perbelanjaan Leon sehingga ke pengajian Universiti. Bagi Rihana pula, pihak Sultan dikatakan bersedia menawarkan sejumlah 77,600 pound (RM410,000) yang akan dibayar dalam tempoh 10 bulan.

Syarat tambahan dalam perjanjian itu termasuklah penolakan pihak Istana untuk mengesahkan atau menaf!kan kesahihan sebarang paterniti b@yi tersebut. Leon juga tidak layak menuntut hak terhadap kesultanan Kelantan.

Bagaimanapun, DailyMail melap0rkan bahawa pihak Rihana menoIak tawaran tersebut kerana klausa ketat non-dsclosure (NDA) dalam perjanjian itu akan menyebabkan beliau terp@ksa membayar balik jika gagal mematuhinya.

Rihana sebaliknya kekal dengan pendiriannya untuk meminta sebuah villa bernilai 16 juta pound (RM85 juta) dan elaun perbelanjaan untuk Leon 24,400 pound (RM129,175) sebulan. Turut dituntut adalah rumah bernilah 8 juta pound (RM43 juta) di London dan apartmen 1.2 pound juta (RM6.3 juta) di Moscow.

Jika dibandingkan, jauh kecil jumlah yang sanggup dibayar oleh pihak mantan suami berbanding apa yang dituntut Rihana. Persoalannya, adakah jumlah itu berpatutan?

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber : rosemerah

PERHATIAN: Pihak Komedi Media tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Komedi Media juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

 

Apa komen anda?