‘Saya Akan Kenang Sampai Bila Bila’.Zahirah MacwiIson MuIa Buka Cerita, Kaitan Dia Dengan Ashraf SincIair

Baru menamatkan zaman bujang dan sah bergelar isteri kepada pelakon, Aiman Hakim Ridza, 31, pada 20 Februari lalu, pelakon cantik Zahirah MacWilson antara bakat baru yang meningkat naik.

Mula membintangi drama orientasi remaja, Dunia Generasi Baru (watak Zahra) pada 2015 dan ia menjadi penanda aras kerjaya lakonan profesional Zahirah.

Selain pengalaman bergandingan dengan suaminya Aiman, Zahirah turut pernah berlakon di samping beberapa hero hebat seperti Zul Ariffin, Syafiq Kyle, Kamal Adli dan ramai lagi.

Bagaimanapun Zahirah mengakui sdih terkenang Allahyrham Ashraf Sinclair yang dianggap berjasa dalam karier lakonannya, meskipun tidak berkesempatan bergandingan bersama.

Menurut Zahirah, 25, arwh adalah insan yang bertanggungjawab mencadangkan namanya untuk melakonkan watak utama dalam filem Bulan & Pria Terhebat (BPT).

” Sebenarnya, saya sangat sedih arwh tiada di sini bersama kita. Kami buat filem ini dengan dia dan sudah pasti dia sebahagian daripada proses pembikinan.

” MaIangnya, jadual arwh tidak mengizinkan untuk terbabit dalam filem ini. Bagaimanapun, saya bertuah sempat buat latihan dengannya di Jakarta sebelum menjalani latihan intensif sebenar,” katanya ditemui pada pratonton filem Bulan & Pria Terhebat (BPT).

Zahirah berkongsi, dia sempat bertemu Ashraf sebelum penggambaran filem berkenaan dan menyifatkan arwh seorang yang sangat menyenangkan.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

BULAN & PRIA TERHEBAT Shot my first action movie end of 2018 & it’s coming to a cinema near you next week! 12th March 2020 🖤 Ready for the gala night special screening tonight! #BulanDanPriaTerhebat

A post shared by Zahirah Macwilson (@zahirahmacwilson) on

” Sebelum ini saya sudah mengenali arwh. Cuma, untuk filem ini kami hanya dapat meluangkan masa sehari saja. Jadi, ketika itu saya dapat buat latihan pertahanan diri saja-saja.

” Dia sangat positif, teruja untuk filem berkenaan, dan sangat sedihlah dia tidak dapat bersama di sini. Apalagi mengetahui dialah juga mencadangkan nama saya untuk lakonkan filem ini, ia sesuatu yang bermakna buat saya,” katanya.

Zahirah juga mengakui sangat terharu dengan kepercayaan diberikan Ashraf terhadap bakatnya selain kata sokongan yang diberikan.

” Saya masih ingat lagi dia memberi sokongan besar dan motivasi untuk saya buat yang terbaik. Bagi saya yang tiada pengalaman langsung dalam industri dan mendapat kepercayaan daripadanya adalah perihal yang akan saya kenang sampai bila-bila,” katanya.

Allahy4rham Ashraf sepatutnya terbabit melakonkan watak antagonis iaitu Ricky dalam filem BPT. Bagaimanapun, arwh tidak dapat memenuhi tawaran itu disebabkan terikat dengan komitmen lain di Indonesia.

Terdahulu, Ashraf Sinclair, 41, suami kepada penyanyi dan pelakon terkenal Indonesia, Bunga Citra Lestari (BCL), mninggaI dnia akibat s3rangan jntung pada Selasa 18 Februari lalu.

Lahir di London dan dibersarkan di Malaysia, Ashraf mencipta nama dengan pembabitan awalnya sebagai model dalam iklan Kasut Gombak pada tahun 1990-an terbitan Petronas bagi mengangkat produk keluaran tempatan iaitu barangan buatan Malaysia.

Nama beliau mula dikenali ramai pada tahun 2005, sewaktu membintangi filem Gol & Gincu bersama aktres popular Nur Fazura.

Dia kemudian memperluaskan kerjayanya di Indonesia sehinggalah bertemu jodoh dengan aktres negara itu, Bunga Citra Lestari sebelum kedua-duanya bernikah pada 8 November 2008 di Masjid Al Bina Senayan, Jakarta.

Mereka dikurniakan seorang anak lelaki bernama Noah Aidan Sinclair yang kini berusia 10 tahun.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Share Ya. Terima Kasih.

Sumber : hmetro

Apa komen anda?