Peguam Amin Idris Dah Bertindak. Akhirnya Amin Nekad Bayar RM 1 Juta Yang Diminta Utk Ganti Rugi Oleh Ustaz Abu Syafiq

“Saya nekad untuk t1dak memohon maaf…” Itulah yang dikatakan oleh personaliti TV Amin Idris, apabila diminta mengulas mengenai tuntutan maaf dan sam4n RM 1 juta yang dibuat oleh pihak Ustaz Abu Syafiq terhadapnya.

Tuntutan sam4n itu dibuat oleh Ustaz Abu Syafiq berikutan status dimuat naik Amin di laman sosial pada Sabtu lalu membabitkan 1su dengan pendakwah bebas, Ustaz Ebit Lew yang dianggap menjatvhkan reputasi.

Bukan saya seorang yang melihat kebi4daban dia.

Menurut Amin, setelah mendapat nasihat daripada peguamnya, dia memutvskan untuk meneruskan k3s ini ke muka pengadilan, malah tindakannya itu mendapat sokongan ramai. “Saya bersyukur kerana bukan saya seorang yang melihat kebi4daban dia. Dalam masa sama, ini menambah motivasi untuk teruskan berjvang. Lebih jelas ini juga tanda rakyat Malaysia men0lak agamawan yang tandvs akhlak…”

Balas surat saman Ustaz Abu Syafiq.

Difahamkan kini, pihak Amin sudah bersedia mengarahkan peguam yang mewakilinya untuk membalas surat tuntutan daripada Abu Syafiq.

LAWYER SAYA SUDAH BERTINDAK BALAS. Semalam, saya telah mengarahkan peguam yang mewakili saya untuk membalas surat tuntutan dari @ustazabusyafiq (Rasyiq Alwi). Setelah brainstorming bersama peguam, team research, saya nekad untuk TIDAK MEMOHON MAAF & MEMBAYAR GANTI RUGI RM1JUTA seperti mana dituntut Abu Syafiq. Jadi, Ustaz Abu Syafiq… it’s official. KITA LAWAN di mahkamah. Mohon rakyat Malaysia doakan saya.

Terdahulu, pihak Ustaz Abu Syafiq, menuntut Amin membuat permohonan maaf di semua medium media dalam tempoh tujuh hari, berserta tuntutan RM 1 juta.

KOYAK BETUL RUPANYA. Saya baru menerima surat dari peguam @ustazabusyafiq (FB: Rasyiq Alwi). Antara kandungannya: 1. Menuntut SAYA MINTA MAAF TANPA SYARAT di semua medium dan permohonan tersebut mesti diluluskan oleh Ust Abu Syafiq

2. Ust Abu Syafiq juga menuntut RM 1 JUTA dari saya sebagai ganti rugi kerana posting saya. 3. Menurut peguam Abu Syafiq, “Hasil daripada posting tersebut, anakguam kami telah menerima pelbagai reaksi negatif daripada masyarakat-masyarakat termasuklah beratus-ratus krtitikkan dan/atau ugutan dan/atau komen-komen yang sinis yang tidak benar, menjatuhkan reputasi dan mencalarkan kredibiliti serta mendatangkan kerugian kepada anak guam.”

4. Saya diberi masa 7 HARI untuk mohon maaf dan bayar 1 JUTA kepada Abu Syafiq. JAWAPAN SAYA, tak payah tunggu 7 hari. Saman saya SEGERA! See you in court. Siapa setuju saya lawan, komen LAWAN ABU SYAFIQ.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Sumber : Harian Metro via TRANSFORMASI

Apa komen anda?