Nabil Ahmad Dipanggil SPRM, Sekali Nabil Jelaskan Kenapa Dia Dipanggil Oleh SPRM

Nabil Ahmad yang merupakan seorang pelawak dan pengacara terkenal antara lima individu yang dipanggil Suruhanjaya Pencegahan Rasu4h Malaysia (SPRM) bagi membantu s1asatan berhubung s1ndiket Mac4u Sc4m yang menghangatkan Malaysia baru-baru ini.

GAMBAR SEKADAR HIASAN

Menurut laporan Harian Metro, SPRM cuma bertanyakan tentang pembukaan kedai Bubble Bee Nabil yang akan dibuka di Seremban. Nabil menjawab yang kedainya masih belum beroperasi lagi. Mujurlah tiada apa-apa yang berlaku disebabkan dirinya tidak terbabit langsung dengan k3s ini.

Selepas itu mereka terus tak tanya apa-apa lagi dan itu sahaja soalannya. Ini kerana kalau tiada kedai buat apa nak s1asat.

kata Nabil kepada Harian Metro

Nabil turut mengatakan yang kedai tersebut akan dibuka selepas k3s Shuib ini selesai nanti disebabkan pembukaan kedai, termasuklah sewa kedai akan diuruskan oleh Shuib sendiri. Nabil juga mengatakan yang dirinya sangat berpuas hati kerana tidak dikaitkan dalam k3s Mac4u Sc4m ini.

Baguslah kalau tidak terlibat. Kesian kepada individu-individu yang telah dit1pu beribu-ribu ringgit oleh sind1ket Mac4u Sc4m, tambah lagi apabila m4ngsanya adalah orang-orang tua.

Kredit: Harian Metro

Mac4u Sc4m: 10 lagi artis, selebriti akan dipanggil SPRM

Kuala Lumpur: Seramai 10 artis dan selebriti lagi dalam senarai terbaru akan dipanggil Suruhanjaya Pencegahan Rasu4h Malaysia (SPRM) bagi membantu s1asatan berkaitan aktiviti pengubahan wang h4ram membabitkan kumpulan cuci duit har4m dan perjvdian dalam talian.

Sumber berkata, semua artis terbabit akan diminta hadir ke Ibu Pejabat SPRM di Putrajaya bagi memberi keterangan.

“Mereka termasuk dua artis wanita dan lelaki yang juga pengacara dan pelakon terkenal.

“Ramai lagi akan dipanggil kerana mereka diperlukan untuk membantu s1asatan pen1puan Mac4u Sc4m dan jvdi dalam talian,” katanya.

Menurutnya, semalam SPRM memanggil sembilan lagi individu termasuk dua lelaki yang juga Instafamous selepas hampir dua minggu tempoh diberikan agensi itu untuk tampil memberikan keterangan secara sukarela.

“Semua mereka yang berusia antara 25 hingga 32 tahun itu dirakam percakapan pada 3 petang semalam. Mereka adalah rakan kepada isteri suspek utama.

“Ada yang hadir di pejabat SPRM, ada yang diambil keterangan di luar,” katanya.

Terdahulu, Ketua Pesuruhjaya SPRM, Datuk Seri Azam Baki meminta semua selebriti dan ahli perniagaan terbabit dengan aktiviti pengubahan wang har4m supaya tampil membantu s1asatan.

Menurutnya, arahan itu bagi mengelakkan SPRM menahan mereka yang berkenaan dalam masa terdekat.

“Tidak kira selebriti atau siapapun dan mana-mana pihak yang pernah menerima (dana sind1ket) daripada individu yang dit4han SPRM, mereka diminta tampil sebelum kami panggil,” katanya.

Pada awal Oktober lalu, beberapa selebriti termasuk pelawak dan penyampai radio terkenal dipanggil agensi berkenaan bagi membantu s1asatan k3s pengub4han wang har4m. 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber: – Metro via Transformasi.pw

Apa komen anda?